۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
تعداد بازدید: ۳۲۳۷۹۷
در معاملات بازار‌های امروز شاهد روند منفی بودیم. قیمت دلار در بازار آزاد و سنا کاهشی بود و در قیمت طلا و سکه در بازار امروز نزولی بود.
کد خبر: ۹۰۸۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، قیمت دلار در کنار قیمت طلا و سکه روند نزولی داشتند. بازار سهام در معاملات امروز با روند نزولی شاخص همراه بود.

جاستین بنت، تحلیلگر محبوب رمزارزها عقیده دارد اگر بیت‌کوین بالای مقاومت ۴۲ هزار دلار تثبیت شود احتمال رشد ۴۰ درصدی این ارز وجود دارد.این کارشناس عقیده دارد محدوده ۳۶ تا ۳۸ هزار دلار برای بیت‌کوین حمایت محسوب می‌شود و ریزش از این محدوده احتمال روند نزولی را بیشتر می‌کند.

همچنین عقیده دارد محدوده‌های ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار محدوده مقاومتی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود و تثبیت بالای این قیمت احتمال رشد ۴۰ درصد بیت‌کوین را فراهم می‌کند.بنت می‌گوید: مقاومت‌های بعدی بیت‌کوین بعد از تثبیت بالای ۴۲ هزار دلار، بین ۵۰ تا ۵۳ هزار دلار است.

این تحلیلگر عقیده دارد احتمالا بیت‌کوین مقاومت ۴۲ هزار دلار را پشت سر می‌گذارد و تا ۵۰ هزار دلار رشد می‌کند. مطالعه بیشتر: پیش‌بینی رشد ۴۰ درصدی بیت‌کوین!بورس سبزپوش می‌شود؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه، درخصوص وضعیت بازار سرمایه می‌گوید: بورس بلد نیست در نقاط تعادلی معامله کند.وی توضیح می‌دهد: بازار دنبال بهانه بود که از حالت تعادلی خارج شود. در اکثر موارد زمانی که معاملات به تعادل می‌رسد وزنه فروش و نزول سنگین‌تر می‌شود.این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: حقوقی‌ها چند روزی از بازار حمایت کردند و شاخص در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نوسان کرد. اما در ادامه مسیر فشار فروش افزایش پیدا کرد و نزولی شد.

اشتیاقی اظهار می‌کند: کاهش قیمت دلار بهانه‌ای بود تا بورس از حالت تعادلی خارج و وارد محدوده نزولی شود.

وی با اشاره به افزایش نوسان‌گیری می‌گوید: در حال حاضر نقدینگی در بازار کم است و اغلب نوسان‌گیرها برای کسب سود بیشتر معامله می‌کنند.

پیش‌بینی قیمت طلا شب عید

نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا در پیش‌بینی بازار شب عید می‌گوید: امسال در بازار شب عید دو عامل را پیش‌‌رو داریم که می‌تواند بازار طلا را با شرایط خاصی مواجه ‌کند؛ نخستین عامل خیزش موج ششم کروناست که می‌تواند رفت وآمدها و مراسم مناسبتی را با محدودیت مواجه ‌کند و بحث دوم تأثیر مذاکرات است.نگاهی به بازارهای مختلف نشان می‌دهد مردم برای خرید همه‌چیز دست ‌نگه‌داشته‌اند و این انتظار، تمام بازارها را در رکود نگه داشته است. در هفته‌های گذشته قیمت طلا و سکه نزولی بوده و محدوده کنونی قیمت فلز زرد همان است که کارشناسان آن را محدوده تثبیت می‌دانند اما در چنین شرایطی هم تمایلی برای خرید وجود ندارد و ترس از زیان پس از افت شدید قیمت‌ها، حتی خریدهای مناسبتی طلا و سکه را هم به صفر رسانده است.

اما کاهش شدید قیمت‌ها تا چه حد امکان تحقق دارد؟

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است کاهش قیمت طلا تحت‌تأثیر توافق احتمالی، محتمل اما محدود است و حتی درصورت توافق نیز نباید انتظار افت شدید قیمت‌ها را داشته باشیم.

کشتی‌آرای با بیان اینکه اتفاق شگفت‌انگیزی در قیمت‌ها رخ نخواهد داد، ادامه می‌دهد: شاخص‌های اقتصادی حکم می‌کند با توجه به قیمت دلار در بودجه۱۴۰۱، اگر توافقی هم حاصل شود باز تغییرات قیمت طلا و ارز از حد مشخصی فراتر نرود./تجارت نیوز

برچسب ها: بازار قیمت دلار قیمت سکه قیمت طلا
ارسال نظر
آخرین اخبار