۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۹۰۴۶۲۷
سال 1401بیش از 100دستگاه به ارزش 20میلیون یورو وارد کشور شد و اگر 20 یا 30% از این سرمایه در کشور سرمایه گذاری  می‌شد یک پلتفرم عالی برای ساخت ماشین آلات یه وجود می‌اید که سال ها می توانستند جوانان از این پلتفرم استفاده کنند .
کد خبر: ۳۲۵۹۹
نویسنده : امیر سیاهی
عمل مسئولین بر خلاف شعار حمایت از تولید داخل/واردات 20 میلیون یورو تجهیزات معدنی + فیلم
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شانزدهمین نمایشگاه معدن و متالوژی در شهر مشهد مقدس برگزار شد و عسگری نژاد مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خطوط گفت: ماشین آلاتی که شرکت ما تولید کرده برای اولین بار نیروی محرکه آنها چرخ های زنجیر دار است که در ایران به صورت انحصاری  در سایز های مختلف و برای معادن مختلف تولید کرده ایم .
هیچ گونه حمایتی از سوی ارکان های دولتی و سیستم های دولتی انجام نشده است

در حال حاضر عمقی که توانسته ایم  تا به امروز  به آن دست یابیم برای انجام تحقیقات اکتشافی تا  1000 متر بوده است.همچنین این دستگاه ها به صورت تمام هیدرولیک در ایران تولید می‌شود .

تا به امروز دستگاه هایی که در ایران کار می‌کنند عمدتا س‍اخت کشورهای اروپایی است و کشور چین هم در این عرصه وارد شده است .

جای خیلی زیادی برای کار وجود دارد ولی متاسفانه هیچ گونه حمایتی از سوی ارگان ها و سیستم های دولتی انجام نشده است و عمده مشتری هایی که داریم معادن خصوصی است که در این زمینه فعال هستند .

نزدیک به 10 سال است که این ماشین آلات در حال تولید است و خدمات پس از فروش و ضمانت هم بر روی تمامی محصولات وجود دارد .

عمل مسئولین بر خلاف شعار حمایت از تولید داخل/واردات 20 میلیون یورو تجهیزات معدنی + فیلم

وی در پاسخ به سوال عمده مشکلات و موانعی که سد مسیر شما شده که آگر آنها برطرف شود شما هم می توانید تولید خود را گسترش دهید و  اشتغالزایی بیشتری رو هم انجام بدهید، افزود: مشکل عمده ای که داریم این است که معادن بزگ دست سیستم دولتی است و معادن دولتی سیستم های خرید خیلی محدود و خاصی دارند که متاسفانه خرید های خارجی خیلی جذابتر از خرید های داخلی برای آن ها است و علی‌رغم شعار هایی که داده می‌شود که واردات بسته شده و اجازه ورود به آنهاد داده نمی‌شود ولی متاسفانه  واردات ماشین آلات خارجی به وفور دیده می شود.

معادن دولتی سیستم های خرید خیلی محدود و خاصی دارند که متاسفانه خرید های خارجی خیلی جذابتر از خرید های داخلی برای آن ها است

در سال 1401بیش از 100دستگاه به ارزش 20میلیون یورو وارد کشور شد و اگر 20 یا 30% از این سرمایه در کشور سرمایه گذاری  می‌شد یک پلتفرم عالی برای ساخت ماشین آلات یه وجود می‌اید که سال ها می توانستند جوانان از این پلتفرم استفاده کنند .

کماکان این اتفاق نمی‌افتد و دستگاه های خارجی همچنان وارد کشور می شوند و دستگاه های ایرانی به سختی به واحد های خصوصی که توان تهیه دستگاه های خارجی را ندارند ارائه می شود .

 
برچسب ها: تولید دانش‌بنیان تولید داخلی ماشین آلات #صنایع معدنی نمایشگاه معدن
ارسال نظر
آخرین اخبار