۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
تعداد بازدید: ۷۳۸۵۹۰
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از امروز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۴۶۵۷

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از امروز ۱۲ مهر در مصلای امام خمینی تهران در سالن شبستان این مجموعه  آغاز به کار کرد و تا تاریخ ۱۴ مهر ماه پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد.

 

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران

رییس سازمان نظام مهندسی ایران در افتتاحیه نمایشگاه گفت: این دوره از نمایشگاه با رشد 30 درصدی و حضور 250 شرکت همراه شده است. در این دوره کارگاه های آموزشی و پنل های تخصصی با حضور کارشناسان و دانشگاهیان متخصص برگزار می شود.

بسطامی ادامه داد: امسال هیات های تجاری و نمایندگان شرکت‌هایی از روسیه، ایتالیا، چین، سوئد و اسپانیا حضور دارند که فرصتی برای گردهمایی و تعاملات برای سرمایه‌گذاری فعالین بخش معدنی محسوب می شود .

بخش معدن همواره از جذابیت های زیاد برخوردار است، اما گاهی با موانع روبرو است که سازمان نظام مهندسی معدن با توجه به ارتباطات خود تلاش می‌کند تا برای رفع موانع گام بردارد و برگزاری چنین نمایشگاهی یکی از این موارد است.

 

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران

مدیر عامل ذوب آهن در افتتاحیه نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری معدن گفت: کارخانه ذوب آهن نیاز به اورهال دارد تا بتواند کار خود را ادامه دهد. در شرایط امروز با تمام مشکلات مالی و ریالی ذوب آهن پیشران صنعت ریلی است و به عنوان تنها تولید کننده ۱۴۵ هزار تن ریل تحویل دولت دادیم و ریل تمام طرح های توسعه ریل از ذوب آهن است.

کوهی ادامه داد: در حال انعقاد تفاهمنامه برای تامین ریل کریدور شرق هستیم و در طرح نهضت ملی مسکن نیز تامین تیرآهن و میلگرد را بر عهده گرفته‌ایم. در حال حاضر تیر آهن بال پهن ۲۴ ، ۲۸ و ۳۰ همچنین لوله های بی درسایز ۵۲، ۵۸ اینچ نیز در ذوب آهن انجام می‌شود.

مدیر عامل ذوب آهن با انتقاد از بخشنامه وزارت اقتصاد افزود: وزارت اقتصاد بخشنامه ای داده که برای محصولات فولادی  20 درصد عوارض قرار داده.افزایش بهای آب ، گاز و برق، هزینه‌های بازار مالی سنتی، ارزش افزوده ، حقوق دولتی معادن، تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی نشان می دهند که حد اعتبار در بانک ها پر شده است.

کوهی افزود: صورت مالی صنعت فولاد حدود ۴۵ درصد ناتراز شده که علت آن هزینه های اضافی است. راهکارهای حمایتی باید انجام و شرکت های بزرگ تقویت شود . معادن باید به روز رسانی شوند تا شاهد حوادثی همچون طبس نباشیم.

وی تصریح کرد: باید در موضوعات معدنی بازنگری و گام چهارم صنعتی را برداریم، چرا که عیار معادن در حال کم شدن است و معادن قدیم و تخریب شده را به محلی برای کسب درآمد مانند تفریحگاه و پارک  تبدیل کنیم.

کوهی با بیان اینکه معادن ذغال باید تجهیز و به روز شود، افزود: باید از طریق بازارهای نوین تامین مالی کنیم. مسئولان مربوط در وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصاد مجلس به پیشنهادات ما توجه داشته باشند.

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران

محتشمی پور معاون معادن وزیر صمت در این همایش گفت: رویکرد اصلی این دوره کنار هم قرار گرفتن شرکت‌های دانش بنیان با شرکت معدنی است.در سالی که گذشت قوانین جدید هزینه‌ای را بر معادن وارد نمود که ما سعی کردیم این موضوع را توضیح بدهیم. نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم فضایی که در قدیم برای انرژی بوده تا ابد ادامه باید .

محتشمی پور افزود : تمام دنیا به سوی افزایش بهره‌وری می روند. تامین انرژی و هزینه آن گاهی برای معادن مقرون به صرفه نیست.اقدام برای اصلاح مصرف انرژی الزام فضای تولید کشور است وموضوع بهره‌وری انرژی باید اولویت باشد و گریزی وجود ندارد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت تصریح کرد: ما  نمی‌توانیم به فرآوری عناصر راهبردی نمره قبولی بدهیم. زمانیک ه ما در عناصر راهبردی ضعف داشته باشیم خام فروشی می کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که نمی‌توانیم انرژی کارخانه فولاد ی را تامین کنیم باید به حوزه های نرم تر و های تک  معدن توجه کنیم مانند فلزهای راهبردی و یا گوهر سنگ ها.

محتشمی پور با بیان اینکه ما در آینده امکان تامین این حجم گاز را نخواهیم داشت، افزود : تکرار این تجربه امکان ندارد و باید تغییر ریل و مسیر بدهیم. باید به سمت توسعه در تکنولوژی برتر برویم.

گفتنی است مجری برگزار کننده دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران شرکت آرکا همایش پارس می‌باشد.

برچسب ها: ماشین آلات معدنی معدنکاران نمایشگاه معدن وزارت صمت (صنعت معدن و تجارت) #صنایع معدنی #مواد معدنی وزارت صنعت ، معدن وتجارت ماینکس
ارسال نظر
آخرین اخبار