۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
تعداد بازدید: ۱۰۲۷۷۴۰
حسینقلی خطاب به رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت:  شما می‌گویید بخش معدن باید ۱۳درصد رشد کند. با بیل و کلنگ می‌توان رشد کرد؟ یا با ماشین دست دومی  که طی ۲۰ و ۳۰ سال استفاده می‌کنیم؟ بنده خواهش می‌کنم آقای دولت دلتان برای ما نسوزد. برای ما تصمیم نگیرید. پول خودم است می‌خواهم خودم بروم واردات انجام دهم.
کد خبر: ۳۵۱۱۵
معدنکاران گروگان شرکت‌های هپکو و دیگران هستند؟/ما از مجلس انتظار داریم قانون را اصلاح کند!
 
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ در بخش اول جلسه بررسی و هم اندیشی برای رفع مشکلات واردات ماشین آلات معدنی که به ریاست عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و با حضور معدنداران، تولید کنندگان داخلی ماشین آلات معدنی و نماینده دولت و وزارت صمت در کمیسیون صنایع برگزار شد هر کدام از حاضران با اشاره به مشکلات موجود در این حوزه و انتقاد نسبت به قانون موجود در رابطه واردات ماشین آلات نقطه نظرات خود را بیان کردند. در ذیل بخش دوم آن را مطالعه فرمایید.
 
معدنکاران گروگان شرکت‌های هپکو و دیگران هستند؟/ما از مجلس انتظار داریم قانون را اصلاح کند!

 آقای دولت دلتان برای ما نسوزد!/آقایانی که در خانه معدن جمع شدند و کمیته ماشین آلات درست کردند مافیا شدند!

 
جمشیدوند در این جلسه اعلام کرد قیمت ماشین آلات داخلی را با قیمتی که در پرفرم های معدنداران ثبت شده است، مقایسه کنیم.
 ما می‌خواهیم ماشین آلات وارد کنیم چطور می توانیم این کار را انجام دهیم؟ بر اساس چه قانونی؟ در قانون خودرو سواری، ماشین آلات، ون، اتوبوس و مینی‌بوس، ماشین معدنی و راهسازی در یکجا است. ما از شما به عنوان مجلس انتظار داریم این قانون را اصلاح کنید.

امین زاده مدیر دلتا ماشین گفت: در کارخانه ما برندهای ساخته شده بالای ۴۴ درصد داخلی سازی است. بعضی از کارخانه های خارجی هم مانند ما گیربکس و اکسل را از دیگر برندها وارد و مونتاژ می‌کنند.
مدیر دلتا ماشین در جواب سوال رئیس کمیسیون صنایع مبنی بر اینکه آیا تولیدات این کارخانه با برندهای خارجی قابل رقابت است؟ گفت: از نظر کیفیتی بله. بیش از ده سال است معدنداران کوچک مشتری بیل های ما هستند.
جمشیدوند گفت: ما موتور گیربکس اکسل‌ها را وارد می‌کنیم، اما مابقی قطعات فلزی را کامل در داخل می‌سازیم و تمام تلاش ما این است که میزان عمق داخلی سازی را بیشتر کنیم.

 

 

ما از مجلس انتظار داریم قانون را اصلاح کند

حسینقلی: مشکلات ما در بحث ماشین آلات، لوازم یدکی، خدمات پس از فروش  و سوخت است. پدر ما را سوخت درآورده .۱۷۰ ماشین سنگین داریم با ۶۰۰ کارگر و دستم در کار است. متوسط عمر ماشین‌هایی که بنده دارم ۳۵ سال است. می‌توانید بیاید مشاهده کنید اینکه می‌گویند تا دو ماه دیگر تعمیر می‌کنیم آن دزد است که تعمیر می‌کند و دوباره دو ماه دیگر ماشین می‌خوابد. معمولش این است که وقتی ماشین تعمیر شد دو الی سه سال کار کند.

 ما می‌خواهیم ماشین آلات وارد کنیم. چطور می‌خواهیم این کار را انجام دهیم؟ بر اساس چه قانونی؟ در قانون خودرو سواری، ماشین آلات، ون، اتوبوس و مینی‌بوس، ماشین معدنی و راهسازی در یکجا است. ما از شما به عنوان مجلس انتظار داریم این قانون را اصلاح کنید.

 یک سری ماشین شخصی و یک سری دیگر تجاری است، یعنی ابزار و خط تولید ماست. این دو باید از هم جدا شوند تا مجالس بتوانند بر اساس قانون تصمیم بگیرند. خواهش ما این است در این مورد کاری انجام دهید.

 به ما آمارها را بدهید تا بدانیم در این مملکت با کی طرف هستیم. چند سازنده داریم و چه چیزهایی می‌سازند برای مثال ایشان می‌فرمایند که در حال تقویت ساخت داخلی هستیم پس خواهش می‌کنم که ما را هم تقویت کنید.

 ما کنسانتره تولید و صادر می‌کنیم. چه کمکی می‌کنید جز اینکه دولت هر روز یک مشکلی برای ما ایجاد می‌کند؟!

 

معدنکاران گروگان شرکت‌های هپکو و دیگران هستند؟/ما از مجلس انتظار داریم قانون را اصلاح کند!

 آقایانی که در خانه معدن جمع شدند چه خاصیتی دارند/ ما معدنکاران گروگان شرکت‌های هپکو و دیگران هستیم؟

این آقایانی که در خانه معدن جمع شدند و کمیته ماشین آلات را درست کردند، مافیا شدند، چه خاصیتی دارند که آن‌ها حرفشان مورد قبول است، اما ما معدنکاران گروگان شرکت‌های هپکو و دیگران هستیم؟

 من اکثر کارخانه ها را دیده‌ام، هیچکدام سازنده نیستند فقط وارد کننده و مونتاژ کار هستند، اسم خود را تولید کننده گذاشتند پس دروغ می‌گویند که سازنده هستند. اینکه از یک ماشین، فقط شاسی اش را درست کنند، اینکه ماشین نشد. شعار تولید داخل، جز مونتاژ کاری هیچ نیست.

 

معدنکاران گروگان شرکت‌های هپکو و دیگران هستند؟/ما از مجلس انتظار داریم قانون را اصلاح کند!

 هیچ کدام از شرکت‌ها خدمات پس از فروش و قطعات یدکی را ندارند

 هیچ کدام از شرکت‌ها خدمات پس از فروش و قطعات یدکی را ندارند. ما مجبور هستیم از داخل بازار قطعات فیک خریداری کنیم.

 طی ۵ سال گذشته آقای اسماعیلی ورود ماشین آلات را ممنوع کرد. مگر با بیل و کلنگ می‌توان کار کرد؟ ماشین‌هایی که ما داریم در حال مستهلک شدن هستند. باید ما در حال رشد باشیم.

حسینقلی خطاب به رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت:  شما می‌گویید بخش معدن باید ۱۳درصد رشد کند. با بیل و کلنگ می‌توان رشد کرد؟ یا با ماشین دست دومی  که طی ۲۰ و ۳۰ سال استفاده می‌کنیم؟ بنده خواهش می‌کنم آقای دولت دلتان برای ما نسوزد، برای ما تصمیم نگیرید، پول خودم است می‌خواهم خودم بروم واردات انجام دهم.

ادامه این گزارش روزهای آتی منتشر خواهد شد.

برچسب ها: معدن کمیسیون صنایع و معادن معدنکاران ماشین آلات معدنی تولید داخلی مجلس دولت مافیا
ارسال نظر
امیر
۱۹:۴۲ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
اینها بهانه هست می خوان با واردات پولشویی کنن و اختلاس در پوشش معدن ...
و گرنه این حرف ها هم قدیمی شده و هم تکراری...
باید حمایت از تولید داخلی و نیروی انسانی و کارگر انجام بشه .
آخرین اخبار