۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۶۰۶۶۵۰
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی گفت: ضرورتی بر همسو بودن مجلس و دولت نیست. به نظر بنده باید حتماً تضارب افکار و آرا باشد تا درست جامعه را هدایت کنیم. اگر مجلس و دولت یکنواخت و یکدست باشند یقیناً آسیب‌ها بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۱۶۱

مقام معظم رهبری با هوشمندی اجازه نمی‌دهند جریان به ظاهر انقلابی شکل گیرد/اگر مجلس و دولت یکدست باشند یقیناً آسیب‌ها بیشتر خواهد شد

ضرورتی بر همسو بودن مجلس و دولت نیست/ باید شرایطی فراهم کنیم تا نخبگان جامعه وارد مجلس شوند

شهریار حیدری، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: ۲۹۰ نفر می‌خواهند در مجلس به معنی کل نظام تصمیم‌گیری کنند، پایه این تصمیم گیری اجرا می‌شود اگر این اجرا بازتابش برای مردم از همه نظر مثبت باشد معلوم است که یک مجلس کارآمد است که خروجی آن دولت کارآمد می‌شود در غیر این صورت اگر مصوبات مجلس ضعیف باشد دولت هم بالاخره در اجرا ضعیف عمل می‌کند بنابراین مشکلات زیادی در جامعه به وجود می‌آید.

حیدری ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا نخبگان جامعه با هر شرایطی که دارند، وارد مجلس شوند. نخبگان حاکمیت، شرایط مردم و دولت را درک می‌کنند پس باید حتما مجلسی از نخبگان و متخصصین جامعه تشکیل شود تا تصمیم‌گیری درست انجام دهند. هر کسی در این زمینه بار علمی‌اش قوی باشد، تعهد هم دارد. باید به این سو مجلس هدایت شود.

ضرورتی بر همسو بودن مجلس و دولت نیست/ باید شرایطی فراهم کنیم تا نخبگان جامعه وارد مجلس شوند

ضرورتی بر همسو بودن مجلس و دولت نیست

یک جریان سال‌هاست تلاش می‌کند که قدرت را با حذف دیگران به دست بیارد این موضوع بزرگترین خطر برای حاکمیت و نظام است. آسیب این جریان داخلی از آمریکا و اسرائیل هم برای ما بیشتر است.

وی در جواب سوال خبرنگار خطوط در خصوص ضرورت همسو بودن مجلس و دولت پاسخ داد: ضرورتی بر همسو بودن مجلس و دولت نیست. به نظر بنده باید حتماً تضارب افکار و آرا باشد تا درست جامعه را هدایت کنیم. اگر مجلس و دولت یکنواخت و یک دست باشند یقیناً آسیب‌ها بیشتر خواهد شد.

نماینده مجلس یازدهم افرود: ۴۰ سال است که مقام معظم رهبری همواره روی موضوعات مشارکت حداکثری، جذب مردم و به حفظ نظام تاکید و صحبت می‌کنند. یک جریان سال‌هاست تلاش می‌کند که قدرت را با حذف دیگران به دست بیارد این موضوع بزرگترین خطر برای حاکمیت و نظام است. آسیب این جریان داخلی از آمریکا و اسرائیل هم برای ما بیشتر است. به نظر بنده اگر کسی از نظر علمی و مدیریتی قدرت داشته باشد اصلا هیچگونه خطری نسبت به افراد توانمند ندارد. این‌ جریان، مردم را می‌خواهند کنار بگذارند و خودشان وسط باشند. به نظر بنده نظام هوشمند است مقام معظم رهبری با هوشمندی این مسائل را خوب درک می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این جریانی که به ظاهر انقلابی است، شکل گیرد.

ضرورتی بر همسو بودن مجلس و دولت نیست/ باید شرایطی فراهم کنیم تا نخبگان جامعه وارد مجلس شوند

شعار مجلس باید مجلس متعهد، متخصص و کارآمد باشد

نمایندۀ حوزۀ انتخابیۀ قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در دورهٔ یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر بنده شعار مجلس باید مجلس متعهد، متخصص و کارآمد باشد. شخصی که در مجلس متعهد است باید متخصص هم باشد، شخصی هم که متخصص است حتماً تعهد نسبت به مردم و نظامش دارد، خروجی این تعهد و تخصص یک مجلس کارآمد می‌شود. اگر مجلس کارآمد باشد، دولت و نظام هم کارآمد می‌شوند. این مسائل لازمه یک مجلس انقلابی است.

برچسب ها: مجلس دولت شهریار حیدری نخبگان مقام معظم رهبری حاکمیت آمریکا اسرائیل کمیسیون امنیت ملی مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار