۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
تعداد بازدید: ۵۸۳۰۹
بسته اقدام مشترک وزارت میراث فرهنگی و بنیاد مسکن به منظور حفاظت و احیا ۱۰۰ روستای تاریخی و گردشگری و حمایت و توانمندسازی مردم در این روستاها برای اجرا ابلاغ شد.
کد خبر: ۳۲۶۰۱

احیای ۱۰۰ روستای تاریخی و گردشگری ابلاغ شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بر اساس تفاهم نامه منعقده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسته اقدام مشترکی توسط علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و غلامرضا صالحی معاون عمران روستایی به منظور حفظ و احیا ۱۰۰ روستای تاریخی، فرهنگی و گردشگری ابلاغ شد.

به همین منظور، چارچوب‌های اجرایی بسته اقدام مشترک، تدوین شده و در دستور کار مشترک مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و بنیاد مسکن در استان‌ها قرار گرفته است.

در افق دوساله این طرح، ۱۰۰ روستای تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور با اقدام مشترک طرفین، حفاظت و احیا شده و از حداکثر ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری برای توانمند سازی مردم و ایجاد و توسعه اشتغال بهره‌گیری می‌شود.

انجام حمایت‌های لازم از مردم و بخش خصوصی به منظور نقش‌پذیری در حفاظت و احیا میراث فرهنگی و توسعه گردشگری از دیگر ویژگی‌های این طرح به شمار می‌آید.

در همین راستا اقدامات مشترکی همچون: مشارکت و همکاری در شناسایی و انتخاب روستاهای واجد شرایط؛ حفاظت و احیا از طریق مشارکت در تهیه، تدوین و اجرای طرح‌های مرتبط؛ همکاری در ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه گردشگری؛ همکاری در توسعه و ترویج صنایع دستی و افزایش ضریب اشتغال بر پایه صنایع دستی و ترویج الگوی بومی مسکن و کیفیت‌بخشی به ساخت و سازهای روستایی در دستورکار دو نهاد مذکور قرار گرفته است./مهر

برچسب ها: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صنعت گردشگری ایران بنیاد مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار