۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۱۶۲۲۲۵
وزارت میراث فرهنگی در مکاتباتی جداگانه به وزیر امور خارجه و همچنین معاون امور بین‌الملل قوه قضایه ضمن اشاره به تقویت پروژه این‌هراسی توسط کشور‌های معاند و تأثیر منفی آن بر چهره عمومی کشور و خصوصاً صنعت گردشگری خواستار مقابله و مبارزه به این اقدام شد.
کد خبر: ۲۱۵۱۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ آنچه که همواره در طول سال‌های گذشته و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، افزون بر عدم وجود برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مدون، یکپارچه و لازم مزید بر علت عدم توسعه صنعت گردشگری در کشور ما شده است، تبلیغات سوء و گسترده امپراتوری رسانه‌ای غربی یا به تعبیر دقیق‌تر تداوم پرقوت پروژه " ایران‌هراسی" بوده است.

این امر در حالی است که به اذعان و اعتقاد فعالان حوزه دیپلماسی کشور یکی از پادزهر و راه‌های مقابله با مقوله‌ای ایران‌هراسی که خود یکی از عوامل دافعه توسعه گردشگری نیز محسوب می‌شود تلاش برای رشد دیپلماسی گردشگری است.

توسعه صنعت گردشگری و به تعبیر دقیق‌تر هرگونه تلاش برای تحقق جامع دیپلماسی گردشگری افزون بر مقابله جدی با ایران‌هراسی و به ثمر آوردن آثار و برکات متعدد سیاسی می‌تواند از طریق جذب گسترده گردشگران کشور‌های مختلف علاوه بر آنکه موجب ترمیم وجهه ایران در سطح بین‌المللی شود، با جذب سرمایه‌های خارجی و ایجاد ارزآوری گامی مؤثر در راستای تحقق شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی به حساب آید.

در این میان یکی از دستگاه‌های دولتی ذی‌مدخل که نقش به‌سزایی در زدودن غبار ایران‌هراسی از چهره ایران دارد، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی و صاحب اصلی صنعت گردشگری در کشور است که وظیفه ذاتی و اصلی این نهاد انجام تبلیغات، بازاریابی و ریل‌گذاری صحیح در راستای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی و به تبع آن ایجاد ارزآوری برای کشور است. تحقق این مهم در گرو انجام اقدامات گسترده در راستای مبارزه با ایران‌هراسی در سطح وسیع و بین‌الملل و با معرفی تمام عیار ایران واقعی و نمایش فرهنگ و تاریخ ایران‌زمین است.

در همین راستا علی‌اصغر شالبافیان؛ معاون گردشگری در نامه‌ای خطاب به معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ضمن اشاره به اینکه صنعت گردشگری به عنوان فعالیتی بین‌المللی با وجود اینکه دارای اثرات مثبت اجتماعی ـ فرهنگی و سیاسی در برقراری صلح و نزدیک شدن ملت‌ها و فرهنگ‌ها به یکدیگر است، نوشت:، اما این صنعت به شدت تحت تأثیر فضای رسانه‌ای و بحران‌های سیاسی قرار دارد.

در این ادامه این نامه آمده است: اقدامات گسترده در جهت ترویج تصویر نامناسب از کشور در سطح جهانی موجب شده است که با وجود ظرفیت‌های متنوع تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ... نتواند به درستی به عنوان یک مقصد امن گردشگری به جهانیان معرفی شود.

شالبافیان نیز در متن این نامه ضمن اشاره به افزایش صدور هشدار‌های سفر از سوی کشورهایی، چون انگلیس، امریکا، کانادا، سوئد و فرانسه به منظور ممانعت از انجام سفر به ایران که موجب اثرات منفی بر صنعت گردشگری کشور شده است، درخواست کرد که اقدامات لازم به منظور رفع هشدار‌های صادر شده در تعامل فعال با دولت‌ها و مراجع مربوطه اتخاذ شود.


درخواست وزارت میراث فرهنگی از وزارت امورخارجه و قوه قضائیه برای مقابله با
پیشتر نیز عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تقویت پروژه ایران‌هراسی توسط کشور‌های معاند در نزدیکی بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و ترس از ورود گردشگران خارجی به ایران خبر داد و در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه نیز درباره صدور هشدار‌های سفر به ویژه در ماه‌های اخیر از سوی کشورهایی، چون انگلیس، آمریکا، فرانسه، سوئد و کانادا و معرفی ایران به عنوان کشوری ناامن به ویژه در آستانه مسابقات جام‌جهانی قطر که اثرات منفی زیادی بر تصویر کشور و صنعت گردشگری گذاشته است نوشت.

وی همچنین در این نامه با استناد به آخرین گزارش‌های بین‌المللی در خصوص خطرپذیری سفر (sos) مبنی بر جایگاه برتر کشور ایران در مقایسه با کشور‌های رقیب همسایه از بعد بهداشتی و امنیتی، خواستار فعال‌سازی دیپلماسی بین‌المللی در تعامل با دولت کشور‌های مربوطه و سفارتخانه‌های آن‌ها در ایران به منظور رفع این هشدار‌ها و اثرات منفی آن بر سیمای عمومی کشور و به ویژه صنعت گردشگری شد./تسنیم

درخواست وزارت میراث فرهنگی از وزارت امورخارجه و قوه قضائیه برای مقابله با

برچسب ها: توسعه دیپلماسی صنعت گردشگری ایران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
ارسال نظر
آخرین اخبار