۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۷۴۴۹۶
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از رشد ۲۰۰ درصدی صدور مجوز‌های مشاغل خانگی در سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۳۲۶۵۷

رشد ۲۰۰ درصدی صدور مجوز‌های مشاغل خانگی در سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آزیتا همتیان رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با حمایت‌های دولت، سال گذشته شاهد رشد ۲۰۰ درصدی در صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بودیم.

وی درباره نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی گفت: افراد با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌های کسب‌وکار، اطلاعات هویتی و سایر مدارک مربوطه را بارگذاری کرده و می‌توانند مجوز را به صورت برخط دریافت می‌کنند.

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه رقم تسهیلات مشاغل خانگی کشور امسال به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: در سال گذشته ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد که صدور این تعداد مجوز، اشتغال ۱۰۳ هزار نفر را در کشور به همراه داشته است.

وی افزود: ۹۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته توسط استان‌های مختلف کشور جذب شد.

همتیان گفت: سقف تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی مستقل، ۱۵۰ میلیون تومان است که در مجوز‌های پشتیبانی رقم تسهیلات تا ۴ میلیارد تومان به ازای اشتغال‌زایی برای ۴۰ نفر قابل افزایش است.

وی گفت: دو نوع مجوز مستقل و پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد که مجوز مستقل برای افرادی است که می‌خواهند به‌طور مستقل فعالیت داشته باشند، اما درباره مجوز‌های پشتیبانی که مدل کارفرمایی است افراد باید کارآفرینی داشته و تعدادی را مشغول به کار کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

 
برچسب ها: مشاغل خانگی صدور مجوز کسب و کار #وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال زایی
ارسال نظر
آخرین اخبار