۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
تعداد بازدید: ۱۴۰۶۳۹
صولت مرتضوی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گلستان؛
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به برنامه‌های اشتغال‌زایی گفت: طبق آمار تامین اجتماعی، سالانه 670 هزار بیمه اجباری جدید داریم و خالص اشتغال بهار امسال نسبت به بهار سال قبل 728 هزار فرصت شغلی بوده است.
کد خبر: ۳۳۹۴۶

سالانه 670 هزار بیمه اجباری جدید اضافه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هم‌افزایی و همراهی دولت سیزدهم و بخش خصوصی در استان گلستان، صدور مجوزها در استان رشد 200 درصدی داشته و رشد تسهیلات مشاغل خانگی در استان گلستان نسبت به متوسط کشور بیشتر بوده است.

صولت مرتضوی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گلستان، افزود: بر اساس گزارش‌های سازمان تأمین اجتماعی سالانه بالغ‌بر 670 هزار بیمه اجباری جدید در کشور داریم و در بهار 1402 بر اساس گزارش مرکز آمار یک درصد نرخ بیکاری در کشور کاهش پیدا کرد و خالص اشتغال در بهار 1402 نسبت به 1401 بالغ‌بر 728 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

مرتضوی ادامه داد: خوشبختانه نرخ بیکاری در گلستان از متوسط کشوری کمتر است و افزایش بیمه‌شدگان، احیای 100 واحد نیمه فعال و عمل به تعهد اشتغال در استان ازجمله مزیت‌های این استان در بخش اشتغال است.

وی تصریح کرد: باید با شناسایی مزیت‌های استان، طرح‌های متناسب با کشاورزی، گردشگری و صنعت را ببینیم و تولید را در استان مقرون‌به‌صرفه کنیم که البته این موضوع با ثبات اقتصادی قابل تحقق است.

مرتضوی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها نیز باید مانند بخش خصوصی در خط مقدم جبهه تولید باشند، تصریح کرد: در تلاش هستیم که با آموزش و ارتقای تعاونی‌ها ۲۵ درصد اشتغال کشور را از طریق تعاونی‌ها پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه با تلاش استانی، گره و کلاف سردرگم پتروشیمی گلستان باز شد، گفت: گلستان در سال گذشته به تعهد کامل اشتغال خود رسیده و نرخ بیکاری استان از متوسط کشوری پایین‌تر بوده است.

دولت اوراسیا را جدی بگیرد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این نشست گفت: در رابطه با تولیدات محصولات بخش کشاورزی همواره تولیدکنندگان به دولت یارانه داده‌اند.

امیر یوسفی بیان کرد: گلستانی‌ها همواره در مشارکت‌های اجتماعی و انتخابات حضور پررنگی داشتند و در اتاق بازرگانی نیز این‌گونه بود و بیش از ۸۰ درصد تجار و فعالان اقتصادی در انتخابات اتاق بازرگانی حضور یافتند ولی این نقد را داریم چرا با این روحیه، جزو پایین‌ترین سرانه‌های کشور هستیم.

وی بیان کرد: ورود به چنین تعاملاتی نقش مهمی در اقتصاد ما خواهد داشت، هرچه تعامل ما با دنیا بیشتر باشد گشایش بیشتری در حوزه اقتصادی شاهد خواهیم بود.

وی افزود: اتحادیه اوراسیا و کشورهای CIS را در این منطقه داریم که منطقه‌ای امن برای مبادلات اقتصادی به شمار می‌رود انتظار داریم دولت اوراسیا را جدی بگیرد و این منطقه باعث رونق اقتصادی کشور ما شده است.

وی گفت: قوانین موجود حامی تولید و اقتصاد نیست و برخی از قوانین موانع برای تولید به شمار می‌رود و انتظار داریم با مشورت با بخش خصوصی دولت‌مردان عمل کنند.

یوسفی بیان کرد: اتاق بازرگانی بر اساس قانون، مشاور 3 قوه است اگر مشورت گرفته شود دیگر نیازی نیست مشکل را ببریم کارگروه تسهیل یا کارگروه‌ها و ستادهای مشابه

رئیس اتاق گرگان تأکید کرد: در جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار داریم و انتظار داریم همانند جنگ تحمیلی از تولیدکنندگان ما حمایت شود.

وی گفت: مرکز ثقل اشتغال بخش خصوصی است و انتظار داریم دولت چراغ‌های تولید را روشن نگاه بدارد.

استاندار گلستان در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گلستان با حضور دکتر مرتضوی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجموع کل پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی قابل‌افتتاح یا شروع عملیات اجرایی در استان، بالغ‌بر 94 هزار و 666 میلیارد تومان است.

زنگانه افزود: اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های افتتاحی 8 هزار و 700 میلیارد تومان طرح اقتصادی و 7 هزار و 116 میلیارد تومان پروژه عمرانی است و اعتبار در نظر گرفته برای پروژه‌هایی که شروع عملیات اجرایی آن است 6 هزار و 700 میلیارد تومان پروژه عمرانی و 72 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اقتصادی است.

وی بیان کرد: گلستان رشد ۷.۹ درصدی در بخش صنعت را کسب کرده و به همراه استان‌های سمنان و قم در چهار محور معدن، خدمات، صنعت و کشاورزی رشد مثبتی داشته است.

استاندار در ادامه افزود: گلستان در حوزه بهره‌وری نیروی انسانی رتبه اول را در کشور به دست آورده است که این امر کیفیت بالای اشتغال را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ اقتصادی و حاکمیتی و وابسته به دولت به استان خواهند آمد که پیشروترین آن‌ها زیرمجموعه‌های وزارت تعاون هستند.

استاندار گلستان گفت: با تلاش و پیگیری وزیر تعاون، بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مصوبات سفر در استان گلستان اجرایی شده است.

نماینده مردم علی‌آباد کتول نیز در مجلس در این جلسه اظهار کرد: زیرساخت و بودجه استان ضعیف است و مهم‌ترین معضل استان اشتغال است.

رحمت‌الله نورزی ادامه داد: ۲۸ کارخانه پنبه در کشور داشتیم که همه آنها تعطیل شده و دلیل آن سیاست‌های غلط در حوزه واردات بود.

نوروزی تصریح کرد: کل ظرفیت شهرک‌های صنعتی گلستان ۵۰ درصد ظرفیت فولاد مبارکه نیست و گلستان فضای خوبی در حوزه صنعت ندارد.

وی افزود: انتظار داریم هویت سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری هلدینگ‌های بزرگ باشد و شستا یک کار زیربنایی در گلستان اجرایی کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: گلستان مملو از نیروی انسانی توانمند است؛ ولی از این ظرفیت در سطح ملی استفاده نشده است.

نوروزی گفت: دخانیات بستری برای اشتغال است و تاکنون به این ظرفیت در استان توجه نشده است.

وی افزود: انتظار داریم چند طرح بزرگ در روستاهای استان گلستان باهمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شود.

برچسب ها: #وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال زایی استان گلستان سازمان تامین اجتماعی نرخ بیکاری
ارسال نظر
آخرین اخبار