۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
تعداد بازدید: ۱۵۸۵۹۳
سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
کد خبر: ۳۲۷۹۳

قانون انتخابات مجلس تایید شد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب توییتری خود نوشت: با بررسی حذف ماده ۵۳ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز شورای نگهبان (سوم مردادماه ۱۴۰۲)، مصوبه اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش مهر، «اصلاح مفادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» با حذف ماده ۵۳ در خصوص برگزاری انتخابات تناسبی در حوزه انتخابیه تهران اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات سال‌هاست که مطرح می‌باشد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال گذشته طرح «اصلاح مفادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» را در دستور کار خود قرار داد و پس از چند ماه بررسی در کمیسیون و صحن نهایی شد.

این طرح شامل ۵۷ ماده بود که در مورد ۵۶ ماده آن اختلاف‌نظری وجود نداشت تنها ماده ۵۳ یعنی برگزاری تناسبی انتخابات مورد اختلاف نظر بود و هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نسبت به این ماده ایراداتی داشت.

پس از چند بار رفت و برگشت، این طرح میان مجلس و مجمع تشخیص بلاخره مجلس عقب نشینی و ماده اختلافی را حذف کرد و طرح را به تصویب رساند. با حذف این ماده اختلافی، زمینه اجرایی شدن اصلاح قانون انتخابات فراهم شد. و حالا با تائید شورای نگهبان این قانون لازم‌الاجراست./ مهر

برچسب ها: انتخابات مجلس قانون انتخابات مجلس شورای نگهبان
ارسال نظر
آخرین اخبار