۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۱۰۲۸۵۴
مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین حدود اختیارات مصوبات و پرداختی تسهیلات خط اعتباری ۳هزارمیلیارد تومانی بانک توسعه تعاون خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۶۸
تعیین حدود اختیارات مصوبات و پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بخش تعاون به عنوان یکی از سه عنصر اساسی اقتصاد کشور شناخته شده است. اما در بازار اشتغال و فضای کسب و کار آن طور که باید از ظرفیت‌های این بخش استفاده نشده است و همین اتفاق در کاهش سهم تعاون تاثیر گذاشته است.

رونق تعاونی‌ها می‌تواند افزایش سطح اشتغال پایدار کشور را درپی داشته باشد و نرخ بیکاری را کاهش دهد،‌ همچنین می‌تواند به توزیع عادلانه ثروت و کاهش فاصله طبقاتی،‌ افزایش سطح درآمد ملی و رشد اقتصاد کمک کند. در واقع از طریق تعاونی‌ها افراد می‌توانند در مواردی که انجام پروژه‌ها یا شروع کسب و کارهای بزرگ به صورت فردی ممکن نیست، یا حتی وقتی که امکان انجام کار به صورت فردی وجود دارد، اما نیازمند هزینه‌های زیاد  و تحمل فشار است، به اهداف خود برسند.

نقش شرکت‌های تعاونی در تقویت و رشد اقتصاد و ایجاد پایداری در آن غیر قابل انکار است. در کشورهای مختلف، بخش مهمی از اشتغال و تولید ناخالص ملی به بخش تعاون تعلق دارد. در زمان‌هایی که اقتصاد کشورها دچار بحران می‌شد، راه حل‌های خلاقانه فرهنگ تعاون، رونق و روح را به اقتصادها باز گردانده است.

جعفر امیر آبادی, مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین حدود اختیارات مصوبات و پرداختی تسهیلات خط اعتباری 3هزارمیلیارد تومانی بانک توسعه تعاون خبر داد.

امیر آبادی اظهار کرد: اجرای فرآیند بررسی متقاضیان واجد شرایط برای بهره‌مندی از تسهیلات تفاهم‌نامه اعتباری منعقد 3هزار میلیارد تومانی آغاز شد.

وی افزود: در راستای اجرایی‌شدن تفاهم‌نامه سه‌جانبه خط اعتباری 3هزارمیلیارد تومانی که با هدف توانمندسازی شرکت‌های تعاونی در جهت حمایت از توسعه و کسب‌و‌کار اشتغال‌زایی این شرکت‌ها در مناطق روستایی و عشایری به منظور محرومیت‌زدایی منعقد شد تاکنون تعداد 459مورد درخواست در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ثبت شده که 273مورد در بخش ثابت و 186مورد در بخش سرمایه در گردش است.

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت تسریع و تسهیل در روند پرداخت تسهیلات تصریح کرد: بر همین اساس حدود و درجه‌بندی شعبات بانک عامل تعیین و فرآیند دریافت وام کوتاه و روند اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط مطابق سهمیه استان تسریع می‌شود.

امیرآبادی‌زاده گفت: سقف اختیارات پرداختی تسهیلات تفاهم‌نامه مذکور در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان‌رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان در سطح درجه یک به میزان 15میلیارد تومان و استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، بوشهر، خراسان‌جنوبی، سمنان، سیستان‌ و‌ بلوچستان، قزوین، کرمانشاه، گلستان، لرستان، هرمزگان و یزد در سطح درجه 2به میزان 10میلیارد تومان و استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌شمالی، زنجان، قم، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد در سطح درجه 3به میزان 7میلیارد تومان خواهد بود.

وی گفت: در جهت کمک به متقاضیان و کاهش هزینه‌های تهیه طرح، فرمت طرح توجیهی اولیه مورد تائید بانک توسعه تعاون در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون جهت سهولت در کار شرکت‌های تعاونی بارگذاری و نسخه فیزیکی آن به ادارات‌کل اجرایی ارسال شده است./تسنیم

 

 
برچسب ها: بانک توسعه تعاون #وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی #اشتغال #کسب و کار تعاونی شرکت‌های تعاونی
ارسال نظر
آخرین اخبار