۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
تعداد بازدید: ۱۶۸۹۸۱
بانک‌ها از ابتدای سال تا پایان تیرماه حدود 13 هزار و 560 میلیارد تومان وام فرزندآوری پرداخت کرده‌اند. با این حال افزایش تقاضا برای این وام، صف دریافت آن را طولانی‌تر کرده است.
کد خبر: ۳۳۰۰۵

پرداخت 221 هزار فقره وام فرزندآوری تا پایان تیر ماه/ صف تسهیلات فرزند طولانی‌تر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به‌تازگی بانک مرکزی با انتشار گزارشی در وبسایت رسمی خود، آخرین آمار و ارقام مربوط به پرداخت وام فرزندآوری تا پایان تیر ماه سال جاری را برای عموم افشا کرد. این گزارش نشان می‌دهد که سرعت پرداخت وام در تیر ماه نسبت به ابتدای سال 1402 افزایش یافته است. با این حال این افزایش سرعت نه تنها نتوانسته صف طولانی این وام را جمع کند بلکه صف دریافت وام فرزندآوری در مقایسه با ابتدای سال بیش از 100 هزار نفر افزایش یافته است.

چقدر وام تا پایان تیر ماه پرداخت شد؟

مطابق گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی، شبکه بانکی ایران از ابتدای سال 1402 تا پایان تیر ماه این سال 221 هزار و 453 فقره وام فرزندآوری به واجدان شرایط دریافت این تسهیلات پرداخت کرده است. وام‌هایی که ارزش آنها به حدود 13 هزار و 560 میلیارد تومان می‌رسد.

این در حالیست که مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، در روز 20 تیر ماه، اعلام کرده بود که بانک‌ها تا آن روز 190 هزار فقره وام قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ 11.5 هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

 

پرداخت 2 همت وام فرزند در 11 روز

مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد که از بیست و یکم تا سی و یکم تیر ماه و طی 11 روز بانک‌ها حدود 31 هزار و 500 فقره وام فرزندآوردی به مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند؛ رقمی که بیش از دو برابر وام‌های پرداخت شده در فروردین ماه امسال است.

به این ترتیب، به نظر می‌رسد که سرعت پرداخت وام فرزند نسبت به ابتدای سال افزایش پیدا کرده است. با این حال، بررسی تعداد متقاضیان در صف انتظار دریافت این وام نشان‌دهنده آن است که بانک‌ها هنوز راه درازی برای جمع کردن این صف دارند.

صف وام فرزند طولانی‌تر شد

بر اساس گزارشی که بانک مرکزی منتشر کرده است، در پایان تیر ماه امسال همچنان 408 هزار و 711 نفر از متقاضیان واجد شرایط در صف دریافت وام فرزندآوری هستند.

نکته قابل توجه آن است که تعداد افراد در این صف در ابتدای سال جاری معادل 304 هزار نفر بود. به عبارت دیگر، با وجود پرداخت 221 هزار و 453 فقره وام فرزندآوری به ارزش 13 هزار و 560 میلیارد تومان تا پایان تیر ماه، افزایش تقاضا برای این وام باعث شده که صف آن طولانی‌تر شود.

کدام بانک‌ها بیشترین وام فرزندآوری را پرداخت کردند؟

بانک ملی با پرداخت 64 هزار و 802 فقره وام فرزندآوری به مبلغ بیش از چهار هزار میلیارد تومان تا پایان تیر ماه، بیشترین سهم از پرداخت تسهیلات فرزندآوری را به خود اختصاص داده است. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که تعداد متقاضیان وام فرزندآوری از این بانک، بیش از هر بانک دیگری بوده و همچنان 91 هزار و 237 نفر در صف دریافت وام از این بانک قرار دارند.

بانک‌های ملت، صادرات، سپه و تجارت نیز پس از بانک ملی بیشترین وام فرزندآوری را پرداخت کردند. از سوی دیگر اما کمترین آمار پرداخت تسهیلات فرزند متعلق به بانک خاورمیانه، ایران و ونزوئلا و کارآفرین است./تجارت نیوز

برچسب ها: وام فرزندآوری پرداخت وام #بانک مرکزی ایران وام قرض الحسنه تسهیلات فرزندآوری
ارسال نظر
آخرین اخبار