۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: ۵۶۷۹۲
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با یادآوری اینکه صدور پایان کار ساختمان باید منوط به وجود شناسنامه فنی ملکی باشد، تاکید کرد:تعداد زیادی از شهرداری‌ها این مسئله را رعایت نمی کنند.
کد خبر: ۳۳۱۱۱

صدور پایان کار ساختمان فقط با شناسنامه فنی ملک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی کریمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در یک نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات در حوزه ساخت و ساز آن است که با وجود تمام پیشرفت‌ها در حوزه مسکن هنوز صرفه جویی در انرژی و صنعتی سازی ساختمان‌ها حاصل نشده است گفت: هزینه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای هر مترمربع از واحدهای طرح ۸ میلیون تومان است که تعدیل‌ها نیز به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: این موضوع هنوز با ورود صنعت ساختمان به حوزه فناوری و استفاده از فناورهای روز دنیا اجرایی نشده و بسیاری از فرآیندهای ساختمان سازی به روش‌های مختلف اجرایی می‌شود.

کریمی گفت: ۱۰۰ میلیارد دلار هدررفت انرژی در صنعت حمل ونقل و صنعت ساختمان داریم که بخشی از این هدر رفت انرژی به حوزه مهندسان، سازندگان و طراحان مربوط می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: برگزاری کارگاه‌ها و استفاده از تکنولوژی روز خود زمینه ساز صرفه جویی در مصرف انرژی در حوزه ساختمان می‌شود.

کریمی در ادامه تاکید کرد: سالانه براساس خدمات فنی و مهندسی هزینه‌ها ساخت و ساز افزایش می‌یابد.

وی افزود: انجمن انبوه سازان اعلام کردند که هزینه‌های ساخت‌وساز که توسط آنها انجام می‌شود، از متری ۱۲ میلیون تومان آغاز می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با یادآوری اینکه صدور پایان کار ساختمان باید منوط به وجود شناسنامه فنی ملکی باشد، تاکید کرد: این درحالی است که تعداد زیادی از شهرداری‌ها این مسئله را رعایت نمی‌کنند.
کریمی افزود: ضمن اینکه شهرداری‌ها مجری ذی صلاح در ساخت و سازها را الزامی نمی‌دانند و ساخت و ساز بدون مجری پیش می‌رود./مهر

برچسب ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران علی کریمی ساخت وساز مسکن صنعت ساختمان
ارسال نظر
آخرین اخبار