۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۱۵۲۰۷۱
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛
طی هفته‌های اخیر جمهوری آذربایجان با تحریک برخی از کشورها، اقداماتی به ویژه در مناطق مرزی ایران انجام داد که بسیاری از کارشناسان سیاسی نقش ترکیه و رژیم صهیونیستی را در این اقدامات پررنگ می‌دانند.
کد خبر: ۳۳۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه خبری در رابطه و نقش پررنگ ترکیه در بروز برخی از اتفاقات در این منطقه گفت: پس از اطلاع از وضعیت کامیونداران در مرزهای شمالغربی کشور و اخذ عوارض از رانندگان توسط جمهوری آذربایجان بلافاصله جلساتی در کمیسیون امنیت ملی وهمچنین جلسه ای با حضور نمایندگان استان آذربایجان شرقی و غربی  تشکیل و سریعا اقدامات دیپلماسی و سیاسی از طریق سفارت ایران در جمهوری آذربایجان در این راستا انجام شد.

یعقوب رضازاده، عنوان کرد: اقدام آذربایجان در قبال اخذ عوارض از رانندگان ایرانی بسیار کار ناپسندی بوده و گویا قصد داشته تا با تحریک ترکیه و رژیم صهیونیستی اقداماتی در آنسوی مرزهای ایران انجام دهد که خوشبختانه با موضع جدی ایران و اقدامات نیروهای مسلح و انجام مانورهایی در مرزها از مواضع خود عقب نشینی کرد.

اتفاقات آذربایجان با تحریک شخص اردوغان است

وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در منطقه آذربایجان و ارمنستان رخ می دهد بیشتر با تحریک ترکیه و شخص اردوغان است عنوان کرد: ترکیه با هدف مداخله در امور منطقه ای، قصد دارد بخشی از خاک ارمنستان را به جمهوری آذربایجان متصل کرده تا بتواند از این طریق به دریای خزر و منطقه قفقاز دسترسی پیدا کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خطوط گفت: فاصله 44 کیلومتری بین نخجوان و آذربایجان، خاک جدایی ناپذیرارمنستان است و جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تغییر در مرزهای خود همسایگان را نمی پذیرد پس ترکیه نیز باید دست از تحریک کشورهای منطقه بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
آخرین اخبار