۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
تعداد بازدید: ۱۳۵۶۵۸
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از بهره‌برداری ۱۳ پروژه اقامتگاه بوم‌ گردی در هفته دولت سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۵۸

بهره‌برداری از ۱۳ پروژه اقامتگاه بوم‌ گردی استان گلستان

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدجواد ساوری؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته اول شهریورماه که مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر و به نامه هفته دولت نام‌گذاری شده است، بهانه خوبی برای ارائه دستاوردها و عملکرد مجموعه دولت مردمی و عدالت محور به مردم است.

وی تصریح کرد: با نگاه ویژه دولت مردمی به ایجاد اشتغال پایدار روستایی-عشایری به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌عنوان شکل‌دهنده زنجیره‌ای از مشاغل در روستاها در دستور کار قرار گرفت و با مشوق‌های تسهیلاتی و حمایتی مناسب، گسترش این نوع اقامتگاه به‌صورت ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار پیگیری شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال جاری ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی بااعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید. این تعداد اقامتگاه بوم‌گردی زمینه اشتغال حدود ۷۰ نفر را در استان فراهم می‌کند.

ساوری با تأکید بر توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان گفت: بهره‌گیری از معماری بومی، رعایت اصول زیست‌محیطی و پسماند، پذیرایی از گردشگران با غذاهای محلی ازجمله مواردی است که در رونق اقتصادی این مسئله تأثیر بسزایی دارد. انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر که نمونه‌ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به‌منظور آشنایی مردم با فعالیت‌ها و بیان اهداف و برنامه‌های آینده دولت، هفته‌ای به نام هفته دولت نام‌گذاری شده که از دوم تا هشتم شهریور است./فارس

 

برچسب ها: بومگردی اقامتگاه بومگردی استان گلستان اشتغال پایدار
ارسال نظر
آخرین اخبار