۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۹۵۶۹۹
سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود ۱۰۹ قلم دارو و پاوربانک به کشور عراق در سفر اربعین ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۷۵

ورود پاوربانک و ۱۰۹ قلم دارو در سفر اربعین به عراق ممنوع می‌باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ممنوعیت ورود 109 قلم دارو و اقلام دیگر از جمله پاوربانک به عراق در پروازهای سفر اربعین 1402 اعلام کرد:

1.حضور زائران در پروازهای رفت از ایران در فرودگاه 3 ساعت قبل از پرواز به جهت انجام تشریفات اداری، گذرنامه، پرداخت خروجی، دریافت ارز مسافرتی و… الزامی است. گیت خروج مسافرین در پروازهای خارجی یک ساعت قبل از پرواز بسته خواهد شد.

2.حضور مسافران جهت پروازهای برگشت از فرودگاه‌های نجف و بغداد 5 ساعت قبل از پرواز الزامی است. با توجه به انجام دو مرحله بازرسی (خودرو و مسافر) و صف‌های طویل ایجاد شده در مسیر، لازم است زائرین با در دست داشتن بلیت و گذرنامه زمان حضور خود در فرودگاه را مدیریت کنند.

3.پیشنهاد می‌شود زائران بلیت پروازهای رفت و برگشت خود را در ایران تهیه کنند. بلیت در فرودگاه‌های کشور عراق و یا پای پرواز صرفا به صورت دلاری فروخته می‌شود.

4. لازم است زائران بلیت خود را از دفاتر فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی معتبر خرید کنند و در هنگام خرید شماره همراه در دسترس خود را ارئه تا هر گونه تغییر در ساعت پرواز و یا تاخیر احتمالی را شخصا دریافت کنند.

5. در صورت مفقود شدن پاسپورت زائران، لازم است با هماهنگی نماینده کنسولی در فرودگاه نجف و یا نماینده شرکت هواپیمایی، مراتب پیگیری از کنسول محترم در نجف و یا بغداد به صورت حضوری توسط مسافر انجام پذیرد. بنابراین در خصوص این افراد زمان لازم برای رفت و برگشت به داخل شهر نجف و اخذ نامه خروج از کشور عراق ، نیز بایستی علاوه بر زمان 5 ساعت محاسبه شود.

6.با توجه به ابلاغیه وزارت امور خارجه، حمل پاور بانک در بار یا همراه مسافران در پروازهای فرودگاه‌های عراق ممنوع است. همچنین آن کشور ورود 109 قلم دارو را ممنوع کرده است.

زمان و شرایط فروش ارز برای سفر اربعین اعلام شد

متقاضیان خرید ارز اربعین می‌توانند از امروز شنبه 28 مردادماه تا 14 شهریورماه برای دریافت ارز اربعین به شعب منتخب شش بانک تجارت، ملی ایران، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک مراجعه کنند.

شرایط دریافت و بانک‌های عامل توزیع کننده ارز اربعین به شرح زیر است:

  1. فروش ارز (اسکناس) به زائرین به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ 200 هزار دینار عراق به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS، که معادل ریالی آن حدود 62 تا 65 میلیون ریال است.
  2. فروش ارز به زائرین بالای 5 سال، از تاریخ 1402/05/28 تا تاریخ 1402/06/14
  3. فروش ارز در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، صادرات، تجارت، پارسیان، سپه و پست‌بانک
  4. فروش ارز به زائرین محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.
  5. سرپرستان خانوار با در دست داشتن مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه سرپرست خانوار و کارت ملی  اعضای خانوار)  و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر زائر می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام نمایند.
  6. فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام نموده‌اند و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌اند.

لیست شعب منتخب عرضه ارز اربعین به شرح زیر است:

  • تجارت
  • ملی ایران
  • سپه
  • صادرات
  • پارسیان
  • پست بانک

 

برچسب ها: سفر اربعین سازمان هواپیمایی بلیت اربعین بلیت هواپیما ارز اربعین
ارسال نظر
آخرین اخبار