۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
تعداد بازدید: ۱۰۳۸۳۳
دبیر انجمن انبوه سازان گفت: دولت برای ساخت مسکن نیازمند تشویق سازندگان است که در این شرایط باید پیگیری ها برای پرداخت تسهیلات فراهم شود.
کد خبر: ۳۳۶۵۱

بازار مسکن نیازمند پرداخت تسهیلات ساخت است

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پرداخت تسهیلات مسکن به ویژه تسهیلات ساخت  یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که باید تمامی بانک ها و دستگاه ها به آن توجه کنند و آن را در دستور کار خود قرار دهند.

طبق بررسی های صورت  گرفته تا به امروز بانک مسکن در مقایسه با سایر بانک ها در این حوزه موفق بوده و طبق آخرین آمارها هنوز ۴ بانک در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت نتوانسته اند همکاری لازم را داشته باشند و تسهیلات پرداختی در حوزه ساخت صفر بوده است.

سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن  پیش از این در خصوص پرداخت تسهیلات ساخت اعلام کرده بود که بانک مسکن یک بانک توسعه‌ای و تخصصی در این بخش مهم است و اکنون بیش از ۹۵ درصد فعالیت‌های بانک به بخش مسکن و طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دارد و این بانک تنها بانکی است که در حوزه‌های خرید، ساخت و تعمیر مسکن تسهیلات مناسبی ارایه می‌کند.

 مسکن برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان  تسهیلات بیشتری پرداخت می‌کند و این رویه به صورت قوی‌تری در ادامه کار بانک دنبال خواهد شد و بر روی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای بومی‌سازی ساخت مسکن با فناوری نوین پافشاری‌ می‌کنیم. بانک مسکن سعی دارد به صنعتی‌سازی و بومی‌سازی ساخت مسکن کمک کند تا در این عرصه ضمن تسریع در روند ساخت مسکن فاصله‌ها را با استانداردهای جهانی درساخت مسکن در کشورمان کم کنیم.

  به گفته بسیاری از کارشناسان از جمله  پور حاجت بازار مسکن به ویژه پروژه های  نهضت ملی مسکن نیازمند پرداخت تسهیلات ساخت است و در این زمینه باید وزارت راه وشهرسازی در حوزه پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

او گفت: تخصیص زمین و یا پرداخت تسهیلات در این حوزه پاسخ گو نیست و باید دولت در تمامی شرایط برای افزایش و تسهیل در ساخت و ساز پروژه ها اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت کند./باشگاه خبرنگاران جوان 

 

 
برچسب ها: بازار مسکن ساخت مسکن وام و تسهیلات مسکن تسهیلات مسکن انجمن انبوه سازان استان تهران انبوه سازان
ارسال نظر
آخرین اخبار