۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
تعداد بازدید: ۱۲۱۰۸۱
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: سه رویداد مهم استان زنجان در تقویم گردشگری ثبت شد.
کد خبر: ۳۳۶۵۵

ثبت ملی 3 رویداد گردشگری استان زنجان در تقویم گردشگری

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سومین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور، با ثبت سه رویداد مهم استان زنجان در تقویم گردشگری موافقت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: از جمله رویدادهایی که با ثبت آن در تقویم گردشگری کشور موافقت شد،«جشنواره بین‌المللی غذای اکو» بود که ۶ دوره آن در استان زنجان برگزار شده است.

وی ادامه داد: از دیگر رویدادهای مهمی که با ثبت آن در تقویم گردشگری موافقت شد، «جشنواره آش» است که تاکنون ۱۵ دوره آن برگزار شده است.

صفوی گفت: همچنین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که ۱۶ دوره به میزبانی استان زنجان برگزار شده است، نیز از دیگر رویدادهایی بود که با ثبت آن در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: رویدادها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای نمایاندن آیین‌ها، مراسم و جشن‌ها در مناسبت‌های خاص اجرا می‌شود که در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ورود رویدادهای گردشگری استانی به سامانه ثبت رویدادهای گردشگری کشور اقدامی کارشناسی و بر پایه تجمیع شاخص‌ها و کسب نظرات کارشناسی مربوطه است، گفت: این اقدام بستری جذاب و کارآمد از رویدادهای گردشگری متنوع را پیش روی گردشگران خواهد گشود تا با اطمینان از کیفیت برگزاری برای کسب امتیازهای لازم، سفری متنوع به مقصد رویداد مورد نظر را برنامه‌ریزی کنند.

صفوی گفت: این مهم می‌تواند گامی مهم برای رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ از پیش مسافران و توریست‌ها در استان زنجان باشد./صد آنلاین

برچسب ها: صنعت گردشگری صنایع دستی جشنواره بین المللی استان زنجان
ارسال نظر
آخرین اخبار