۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۹۰۸۶۷
به موجب انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تهران، بهزیستی استان تهران و شرکت شیما کفش، این مجموعه تولیدی نسبت به راه‌اندازی دو مرکز نگهداری کودکان سرپرست خانوار زیر 18 سال در منطقه قیام‌دشت و پاکدشت، جذب یا استخدام مددجویان این مراکز و همچنین اشتغال بیش از 200 زن بدسرپرست و بی‌سرپرست در این دو منطقه اقدام می‌کند.
کد خبر: ۳۳۶۸۶

راه‌اندازی دو مرکز نگهداری کودکان سرپرست خانوار زیر 18 سال در حاشیه تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اتاق بازرگانی تهران، سازمان بهزیستی استان تهران و مجموعه تولیدی شیما کفش به منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و بهره‌مندی بهینه از ظرفیت‌های موجود طرفین، یک تفاهم‌نامه همکاری در حوزه مسئولیت اجتماعی امضا کردند.

این تفاهم‌نامه همکاری در نشستی با حضور رئیس اتاق بازرگانی تهران میان محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران، محمد عرب رئیس هیات مدیره گروه تولیدی و صنعتی شیما کفش و محمدحسین رضایی رئیس هیات مدیره بنیاد نیکوکاری بازرگانان به امضا رسید.

در ابتدای این جلسه، رئیس اتاق تهران با اشاره به ضرورت توجه بخش خصوصی به ایفای مسئولیت اجتماعی گفت: اتاق تهران با تاسیس بنیاد نیکوکاری بازرگانان تلاش کرد که اقدامات خیرخوانه و نیکوکاران بنگاه‌های اقتصادی را به کانال متمرکزی هدایت کند. امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تهران و سازمان بهزیستی استان تهران نیز در همین راستا صورت گرفته است؛ به این ترتیب با امضای این تفاهم‌نامه این دو نهاد اقدامات بنگاه‌های بخش خصوصی و اعضای اتاق و نیکوکاران را در قالب برنامه‌های حمایتی هدفمند هدایت می‌کنند تا نتیجه بهینه حاصل شود.

محمود نجفی عرب با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان اتاق تهران، سازمان بهزیستی استان تهران و مجموعه تولیدی شیما کفش گفت که این همکاری مشترک، اهدافی چون فراهم کردن بستر لازم برای ارائه خدمات و کمک به توسعه کارآفرینی جامعه هدف بهزیستی، همکاری و مشارکت در ایجاد موسسات خیریه و همکاری و مشارکت برای حمایت از کسب و کارهای کوچک را دنبال می‌کند.

تاسیس موسسه خیریه ظرف 90 روز کاری

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه یکی از خدمات این نهاد، صدور مجوزهای 13گانه است، عنوان کرد که صدور مجوز موسسات خیریه از خدمات سازمان بهزیستی است. محمد نصیری سپس از آمادگی سازمان بهزیستی استان تهران برای صدور مجوز تاسیس موسسه خیریه برای اعضای اتاق تهران ظرف 90 روز کاری سخن گفت و افزود: مجوز این موسسات به نام اعضای اتاق و هر موسسه متقاضی دیگری صادر خواهد شد. در راستای توسعه همکاری‌ها و به منظور ارائه اطلاعات بیشتر در زمینه تاسیس موسسه خیریه به فعالان اقتصادی، به زودی نماینده سازمان بهزیستی در اتاق تهران مستقر می‌شود.

رئیس هیات مدیره هلدینگ شیما کفش نیز طی سخنانی با بیان اینکه درآمد تولید باید صرف آینده کشور شود، این توصیه را مطرح کرد که شرکت‌های تولیدی به عنوان بخشی از مسئولیت ‌اجتماعی خویش و همچنین برای گام نهادن در مسیر توسعه جامعه، اقدام به تاسیس موسسه خیریه کنند.

 محمد عرب همچنین توضیح داد که با تسهیلگری سازمان بهزیستی استان تهران، مجوز «موسسه خیریه فخر صادق» که برای گروه صنعتی شیما کفش تاسیس شده، ظرف دو ماه صادر شد.

ترویج، توانمندسازی و توسعه، سه ماموریت اتاق در حوزه مسئولیت اجتماعی

مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران نیز درباره امضای این تفاهم‌نامه توضیح داد: ماموریتی که اتاق تهران در دو دوره گذشته و دور جدید در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف کرده‌، شامل اقداماتی در زمینه ترویج، توانمندسازی و توسعه است؛ به این معنا که اتاق از ظرفیت‌های اعضا و تشکل‌های خود برای ترویج مسئولیت اجتماعی استفاده کند.

غلامرضا ملکی ادامه داد: به همین دلیل، سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان اتاق تهران و بهزیستی استان تهران برای آغاز یک سری همکاری‌های مشترک به امضا رسید؛ از جمله موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه، ثبت بنیادهای نیکوکاری و خیریه‌ها برای فعالان اقتصادی عضو اتاق است.

 او در ادامه توضیح داد: تفاهم‌نامه‌ای که اخیرا میان سازمان بهزیستی و شیما کفش به امضا رسیده در راستای اجرا تفاهم‌نامه همکاری ‌است که میان اتاق و بهزیستی منعقد شده بود. مجموعه شیماکفش، عضو اتاق تهران بوده و صاحب چندین برند در زنجیره تولید کفش است. این هلدینگ اغلب یکی از همراهان اتاق در پویش‌ها و برنامه‌های حمایتی برای جامعه هدف بوده است. این بنگاه تولیدی حدود 40 سال است که کار خیر انجام می‌دهد، بدون آنکه موسسه خیریه‌ای داشته باشد.

 ملکی در ادامه از مساعدت سازمان بهزیستی برای تاسیس موسسه فخر صادق برای این مجموعه تولیدی خبر داد و گفت: از جمله اقدامات مشترکی که در قالب تفاهم‌نامه اخیر انجام می‌گیرد، راه‌اندازی دو مرکز نگهداری کودکان سرپرست خانوار زیر 18 سال در منطقه قیام‌دشت و پاکدشت است و در ادامه جذب یا استخدام مددجویان این مراکز در دستورکار شیما کفش قرار خواهد گرفت. همچنین این مجموعه تولیدی، مسئولیت اشتغال بیش از 200 زن بدسرپرست و بی‌سرپرست در منطقه قیام‌دشت و پاکدشت را نیز پذیرفته است. تولید ملزومات کفش از طریق مشاغل خانگی و محله‌محور نیز از دیگر توافقات صورت گرفته بود.

او افزود: تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و شیماکفش با حضور و مشارکت طرف سوم یعنی بنیاد نیکوکاری بازرگانان که بستر همکاری اعضای اتاق و بهزیستی را فراهم کرده است، به امضا رسید.

برچسب ها: #اتاق بازرگانی تهران سازمان بهزیستی تفاهمنامه همکاری مسئولیت اجتماعی خیریه
ارسال نظر
آخرین اخبار