۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۲۴۴۸۳۹
معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار خبرداد:
هیئت مدیره جدید سازمان بورس مسائل مربوط به شرکت سهامی پروژه را بررسی و اصلاح کرد.
کد خبر: ۳۳۸۳

رفع مشکلات بورس کالا با سهامداری شرکت های تولیدکننده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از روابط عمومی بورس کالا، معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حوزه قیمت گذاری کالا که یک چالش قدیمی است، با ورود کالا‌های متعدد به بورس کالا تا حد زیادی این مسئله مرتفع شده و امید است که این روند ادامه داشته باشد. در این حوزه با توجه به اینکه عمده شرکت‌های تولید کننده، سهامداران عمومی دارند و بسیاری نیز در سبد سهامداران سهام عدالت هستند، امید است مشکلات به طور کامل مرتفع شود.

 علیرضا ناصرپور گفت: عمق بخشی به ابزار‌ها و نهاد‌های مالی در بازار سرمایه یک نیاز است. طی سال‌های اخیر، موضوع سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است به گونه‌ای که اکنون حدود ۳۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری فعال و ۵۴ شرکت سبدگردان، مشغول به فعالیت هستند. طی یک ماه گذشته یکی از اولین موضوعاتی که در هیئت مدیره جدید سازمان مورد بررسی قرار گرفت، شرکت‌های سهامی پروژه بود و اصلاحاتی برای آنان مد نظر قرار گرفت.

وی گفت: نکته مهم در قانون بودجه ۱۴۰۱، اثرات احکام این بودجه بر بازار است. در سال‌های گذشته نیز به همین شکل بوده و سازمان بورس پیگیری‌هایی را انجام می‌دهد تا حداکثر حفظ منافع سهامداران در این حوزه رعایت شود.

 

برچسب ها: بورس کالا بورس ایران
ارسال نظر
زمانیان
۱۵:۴۷ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰
سلام روز بخیر از روابط عمومی بورس کالا هستم در خصوص این خبر که به نقل از ما کار شده تیتر مناسب نیست
آخرین اخبار