۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید: ۱۰۲۹۵۸
مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا گفت: ما تنها کشوری در دنیا هستیم که قیمت داخلی محصولاتمان پایین‌تر از قیمت صادراتی آن‌ها است.
کد خبر: ۳۳۹۳۱

قیمت خودرو‌های داخلی پایین‌تر از قیمت صادراتی آن‌ها است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد علی تیموری گفت: متاسفانه ۵ سال درگیر قیمت گذاری دستوری خودرو بودیم.

او گفت: برای صادرات ۹۰ هزار خودرو ساینا و کوییک و شاهین و ۳۰ هزار وانت نیسان آبی و وانت ۱۵۱ قرار داد منعقد کرده ایم که در خصوص عقد قرارداد صادرات خودرو‌های وانت از آنجا که این خودروها تجاری هستند و قیمت گذاری آن‌ها دستوری نیست مشکلی نداریم.

مدیر عامل سایپا گفت: ما در زمینه صادرات ساینا و کوییک و به عبارتی خودرو‌های سواری به دلیل اینکه قیمت گذاری دستوری دارند چار مشکل هستیم. 

او گفت:ما تنها کشوری در دنیا هستیم که قیمت داخلی مان پایین‌تر از قیمت صادراتی است.

تیموری گفت:قیمت کوییک در بازار داخلی به دلیل قیمت گذاری دستوری با ۶۰ میلیون زیان فروخته می‌شود و ۴۲۰۰ دلار درب کارخانه تحویل می‌شود که به اضافه ۹ درصد ارزش افزوده و هزینه پلاک و شماره گذاری حدود ۱۴ درصد اضافه می‌شود و به دست مصرف کننده می‌رسد.

او گفت:کوییک را با قیمت ۶۵۰۰ دلار درب سایپا فروخته ایم، اما در بازار صادراتی ۱۳ هزار دلار می‌شود به این دلیل که مقداری هزینه حمل، ۲ هزار دلار بابت اسقاط، ۲۵ درصد نیز گمرک دریافت می‌کند و ۵ درصد تاجر سود می‌کند و ۱۰ درصد هم بیمه‌ها و در مجموع قمیت آن ۱۳ هزار و ۱۰۰ دلار می‌شود و لذا توافق بر سر قیمت پایه خیلی سخت است./باشگاه خبرنگاران جوان 

 
برچسب ها: سایپا خودروسازی #قیمت خودرو قیمت خودرو های داخلی صادرات خودرو
ارسال نظر
آخرین اخبار