۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۹۴۸۰۳۲
پیش تر قیمت نهایی نسخه اتوماتیک شاهین 625 میلیون تومان اعلام شد اما امروز، سایپا به انتقادها در مورد قیمت بالای این سدان نسبت به سایر خودروهای داخلی، واکنش معکوس داد
کد خبر: ۳۴۵۹۴

قیمت شاهین اتوماتیک افزایش یافت / شکست سنگین پیش از ورود به بازار؟


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پیش تر قیمت نهایی نسخه اتوماتیک شاهین 625 میلیون تومان اعلام شد اما امروز، سایپا به انتقادها در مورد قیمت بالای این سدان نسبت به سایر خودروهای داخلی، واکنش معکوس داد و قیمت شاهین اتوماتیک را با 16 میلیون و 718 هزار تومان افزایش، به 641 میلیون و 718 هزار تومان اصلاح کرد.

آیا شاهین اتوماتیک با این قیمت به دست خریداران خواهد رسید؟

نسخه اتوماتیک سایپا شاهین، از جمله خودروهایی بود که در مرحله دوم فروش خودروسازان در سامانه یکپارچه عرضه شد. پس از پایان این دوره از فروش خودروها در کشور و اعلام قیمت شاهین اتوماتیک، اکنون متقاضیان این خودرو برای پرداخت وجه به سایپا فراخوانده شده اند. البته، متقاضیان سایپا، تنها بخشی از قیمت این سدان را پرداخت خواهند کرد. چرا که موعد تحویل شاهین اتوماتیک در پائیز سال 1403 بوده و قیمت نهایی خودرو، هنگام تکمیل وجه قرارداد در سال آینده مشخص خواهد شد. پس قطعا مشتریان سایپا شاهین اتوماتیک با قیمتی فراتر از قیمت فعلی این خودرو، یعنی 641 میلیون و 718 هزار تومان مواجه خواهند شد. به این دلیل که در طی این یک سال، قیمت خودرو توسط نهادهای مربوطه، دستخوش تغییرات خواهد شد. 
البته، باید این نکته را هم درنظر داشت که مبلغ دریافت شده به عنوان پیش پرداخت، شامل افزایش و تورم نمی شود. به طور مثال، اگر خریدار در سال جاری مبلغ 300 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت به سایپا پرداخت کند، یعنی حدود 50 درصد از ارزش شاهین اتوماتیک را پرداخت کرده و متناسب با افزایش قیمت ها، ارزش این درصد از پیش پرداخت نیز افزایش یافته و خریدار صرفا افزایش و تورم مربوط به 50 درصد دیگر را پرداخت خواهد کرد. 


آیا شاهین اتوماتیک ارزش خرید دارد؟

باید گفت که با توجه به بررسی همه جوانب، در پاسخ به این سوال، چیزی جز خیر نمی ماند! قیمت بالا نسبت به سایر سدان های اتوماتیک تولید داخل و موعد تحویل دیر هنگام، دو عامل اساسی در شکست شاهین اتوماتیک پیش از ورود به بازار است. در شرایط کنونی، احتمالا بسیاری از متقاضیان خرید این خودرو در مرحله دوم فروش خودرو، انصراف داده و شانس خود را برای خرید سایر خودروها امتحان کنند. علاوه بر موارد فوق، سایپا شاهین اتوماتیک از قوای فنی مناسبی بهره نبرده و کیفیت متریال داخلی آن، همانند سایر محصولات اقتصادی این گروه خودروسازی است. شایان ذکر است که سایپا شاهین اتوماتیک، مجهز به پیشرانه چهارسیلندر هشت سوپاپ توربو با 109 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور است و نیروی آن توسط جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. بر اساس اعلام سایپا، این خودرو با امکاناتی مثل دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل شروغ حرکت در سربالایی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف، پوشش چرمی صندلی ها، آنتن کوسه ای، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، نمایشگر 10 اینچی لمسی، دوربین پارک عقب و استارت دکمه ای، به بازار عرضه خواهد شد. 

 

برچسب ها: شاهین 625 گروه خودروسازی سایپا خودروسازی سایپا سایپا خودروهای داخلی #قیمت خودرو خودروی شاهین
ارسال نظر
آخرین اخبار