۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
تعداد بازدید: ۱۲۵۹۹۳
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری تورهای رصد ستارگان و تماشای بارش شهابی در نقاط کویری شهرستان شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۰۹

تورهای رصد ستارگان و بارش شهابی در مناطق کویری شاهرود برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی قاسم‌زاده روز چهارشنبه 8 شهریورماه 1402 با اعلام این خبر گفت: همه‌ساله در روزهای پایانی مردادماه، تورهای رصد ستارگان، اجرام آسمانی و بارش شهابی در مناطق کویری شهرستان‌ شاهرود ازجمله روستای هدف گردشگری رضا آباد در بخش بیارجمند و منطقه چاه جم از توابع بخش مرکزی برگزار می‌شود.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: با توجه به موقعیت مناسب شهرستان شاهرود برای رصد ستارگان و تماشای اجرام آسمانی، این رویداد در دهه دوم و سوم مردادماه با حضور عموم علاقه‌مندان به نجوم، گردشگران و اقشار مختلف مردم برگزار شده است.

مهدی قاسم‌زاده گفت: بارش شهابی برساوشی یکی از جذاب‌ترین شهاب باران‌های سالانه است و آسمان کویر مناسب‌ترین مکان برای تماشای این رخداد طبیعی به شمار می‌رود لذا طبق آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده از تقویم نجومی ایران و با در نظر گرفتن موقعیت ماه در آسمان کویر شهرستان شاهرود، شب‌های 18 تا 31 مردادماه بهترین فرصت برای رصد بارش شهابی بوده است.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اینکه این برنامه‌ با حضور بیش از هزار نفر از علاقه‌مندان برگزارشده افزود: علاوه بر رصد ستارگان و تماشای بارش شهابی، آشنایی مقدماتی با صورت‌های فلکی، جهت‌یابی و زمان یابی، کار با تلسکوپ و ... از دیگر برنامه‌های تورهای رصد ستارگان در این شب‌ها بوده است.

او ضمن تشکر از حضور نیروهای انتظامی شهرستان شاهرود در طول زمان رصد ستارگان و بارش شهابی در کویرهای شهرستان شاهرود برای برقراری و حفظ امنیت گردشگران، گفت: نیروهای انتظامی در تمام مدت با حضور فعال و تعامل با کارکنان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بر رعایت شئونات اسلامی و مسائل پیرامون عفاف و حجاب نظارت داشتند./خبرآنلاین

 

برچسب ها: استان سمنان تور گردشگردی ستاره ستاره شناسی کویر
ارسال نظر
آخرین اخبار