۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۱۳۴۵۸۴
مدیرعامل بانک توسعه تعاون از کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات به تعاونی ها خبر داد و گفت: طبق تکلیفی که داریم حدود ۷۰درصد سبد تسهیلات به تعاونی ها پرداخت می شود.
کد خبر: ۳۴۴۰۸

کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد شیخ حسینی؛ مدیرعامل بانک توسعه تعاون از کاهش دو درصدی نرخ سود تسهیلات به تعاونی‌ها در راستای حمایت از بخش واقعی و مردمی اقتصاد خبر داد و گفت:ما در بانک توسعه تعاون مسئولیت و رسالت خود را خدمت‌رسانی به بخش تعاون، تولید و بنگاه‌های کوچک و متوسط تعریف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44قانون اساسی، بانک توسعه تعاون مکلف به تقویت و ارتقای بخش تعاون در اقتصاد ملّی شده است.عملکرد بانک توسعه تعاون در 14سال گذشته نشان می‌دهد که بیش از دو سوم تسهیلات پرداختی به بخش تعاون و تعاونگران بوده است.

شیخ‌حسینی در ارائه مشکلات تعاونی ها گفت:  مشکلات فرهنگی در تشکیل و توسعه تعاونی‌ها به شکل رسمی، بهره‌وری پایین و مدیریت سنتی در تعاونی‌ها و عدم توفیق در جذب سرمایه خُرد مردمی، 3 مانع اساسی در رشد و توسعه شرکت‌های تعاونی به شمار می‌رود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون مکلف است 70درصد سبد تسهیلات خود را به بخش تعاون اختصاص دهد و صورت‌های مالی بانک نشان می‌دهد که این نسبت رعایت شده است.

وی اضافه کرد: سهم بخش تعاون و بانک توسعه تعاون از تسهیلات تبصره 18، حدود 10 هزار میلیارد تومان است که شامل 3 هزار میلیارد تومان سهم دولت و بیش از 6 هزار میلیارد تومان سهم بانک است و پیش‌بینی می‌شود، در این زمینه 18 هزار شغل ایجاد شود.

وی گفت: تسهیلات پرداختی بانک در سال 1401 از رشد 47درصدی در مقایسه با سال پیشین برخوردار بوده است و مانده تسهیلات در پایان سال 1401 نیز رشد 37درصدی در مقایسه با پایان سال پیش از آن تجربه کرده است.

شیخ‌حسینی افزود: تسهیلات پرداختی بانک 15درصد در بخش کشاورزی، 37درصد در بخش صنعت و معدن، 9درصد بخش عمران و مسکن، 32 درصد در بخش خدمات و 7درصد بخش بازرگانی بوده است.

وی ادامه داد: منابع بانک توسعه تعاون در پایان سال 1401با رشد 33درصدی در مقایسه با سال پیشین همراه بوده است.

وی گفت: بانک توسعه تعاون طی سه‌ماهه ابتدایی سال‌جاری نیز در شاخص تسهیلات اعطایی رشد 9درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاصل کرده است و مانده مصارف در پایان خرداد‌ماه سال 1402رشد 32درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است./تسنیم

برچسب ها: بانک توسعه تعاون تعاونی نرخ سود #تسهیلات بانکی صورتهای مالی
ارسال نظر
آخرین اخبار