۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
تعداد بازدید: ۱۱۹۹۳۱
در مرداد سال ۱۴۰۲ شاخص فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات برمبنای شرکتهای بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش ۳۰.۵ درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش ۴۱.۸ درصدی داشته است.
کد خبر: ۳۴۵۰۶
کاهش ۴۱.۸ درصدی فروش خودروسازان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مرداد سال 1402، شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 6/1 و 0/7درصدی را تجربه کرده است، اما نسبت به ماه قبل شاخص تولید و فروش به ترتیب کاهش 8/5 و 11 درصدی داشته اند که تحت تأثیر محدودیت های تأمین برق صنایع و تعطیلات تابستانی کارخانه ها در مرداد ماه بوده است.

در مرداد سال 1402 نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید رشته فعالیت خودرو و قطعات افزایش 2/8 درصدی و شاخص فروش کاهش30/5 درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش 22/7 و 41/8 درصدی داشته است. همچنین، شاخص تولید و فروش رشته فعالیت فلزات پایه نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 3/2 و 15 درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش 14/6 و 4/8 درصدی داشته است.
در مرداد سال1402 نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت های صنعتی بورسی رشد مثبت 1/9 درصدی را ثبت کرده است، همچنین رشد نقطه به نقطه با افزایش 3/8 واحد درصدی نسبت به ماه قبل، به 20/8 درصد رسیده است. گفتنی است میانگین سالیانه شاخص قیمت نیز در مردادماه سال 1402 روند نزولی یک سال اخیر خود را ادامه داد و با 2/2 واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان 29/1 درصد افزایش را نشان می دهد.

 کاهش ۴۱.۸ درصدی فروش خودروسازان در مرداد سال ۱۴۰۲

 در مردادماه 1402 نسبت به ماه مشابه سال قبل ،از بین 15 رشته فعالیت صنعتی بورسی 8 رشته فعالیت افزایش در شاخص تولی د و 7 رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید داشته است. رشته فعالیت های «سیمان »، «دارو »  و «تجهیزات برقی» بیشترین افزایش در شاخص تولید و رشته فعالیتهای «چوب و کاغذ» و «لاستیک و پلاستیک »بیشترین کاهش در شاخص تولید را تجربه کردهاند.

همچنین در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، از بین 15 رشتهفعالیت صنعتی بورسی 9 رشته فعالیت افزایش در شاخص فروش و 6 رشته فعالیت کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده اند. رشته فعالیتهای «دارو» ،«تجهیزات برقی» و « سیمان » بیشترین افزایش در شاخص فروش و رشته فعالیتهای «خودرو و قطعات  » «چوب و کاغذ» بیشترین کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده اند.

*شاخص های تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات

در مرداد سال 1402 شاخص تولید رشته فعالیت خودرو و قطعات برمبنای شرکتهای بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 2/8 درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش 22/7 درصدی داشته و همچنین شاخص فروش آن نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش 30/5 درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش 8 /41 درصدی داشته است./تسنیم

 

 

 

برچسب ها: خودروسازان صنعت خودروسازی خودروسازی #فروش خودرو
ارسال نظر
آخرین اخبار