۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
تعداد بازدید: ۲۰۳۲۷۰
درگذشت فیلمساز بزرگ داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر را به تمامی اصحاب سینما و دوستاران سینما تسلیت می‌گوییم .
کد خبر: ۳۴۷۸۵

درگذشت ناباورانه و تاثیر انگیز بزرگمرد سینمای ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مروز برای سینمای ایران و دوستدارانش، روزی دردناک است. نام داریوش مهرجویی با تاریخ سینما گره خورده، نه تنها با موج نو و خونی تازه که در رگ‌هایا سینمای رخوت زده آن سال‌ها جاری کرد. با شور و عشق و زندگی که در همه آثارش جاری بود.

با فیلم مهم «گاو» فصلی تازه در سینمای ایران گشود و با «هامون»، «لیلا»، «اجاره نشین‌ها»، «پری» و «مهمان مامان»، تاریخ این سرزمین و زنان و مردانش را در قالب تصویر به یادگار گذاشت.

درگذشت او، این چنین تکان دهنده و اندوه‌ساز، پایانی شایسته برای هنرمند بزرگی نیست که بیش از هر چیز «زندگی» را ستایش می‌کرد. افسوس و صددریغ که با قلبی شکسته و چشمانی اشکبار، خاطرات او را در ذهنمان مرور خواهیم کرد.

 

سینمای ایران بزرگمردی را از دست داد

موزه سینمای ایران نیز در پیامی درگذشت داریوش مهرجویی را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است: «سینمای ایران بزرگمردی را از دست داد؛ بزرگمردی که نگاه حرفه‌ای، هنرمندانه، دلسوزانه و آثار ماندگار او قطعا ستودنی است و همواره یاد او با آثاری همچون «اجاره نشین‌ها»، «گاو»، «هامون» و «پری» در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

موزه سینمای ایران با نهایت تاسف و تاثر درگذشت ناباورانه و دردناک داریوش مهرجویی کارگردان نامدار سینمای ایران و همچنین همسرش وحیده محمدی‌فر را به جامعه هنری ایران تسلیت گفته و از خداوند متعال برای داریوش مهرجویی غفران الهی و آرامش ابدی و برای بازماندگان صبرو اجر مسئلت داریم.»

درگذشت ناباورانه و تاثر برانگیز

سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم درگذشت ناباورانه داریوش مهرجویی و همسرش را تسلیت گفت. در بیانیه این سازمان آمده است: «درگذشت ناباورانه و تاثر برانگیز داریوش مهرجویی کارگردان و نویسنده نامدار سینمای ایران و همسرشان را به جامعه فرهنگی و هنری ایران تسلیت عرض کرده و برای ایشان غفران الهی را مسئلت می‌نماید.»

روح سینمای ایران جریحه‌دار شد

حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره نیز متن تسلیتی را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «خبر درگذشت ناگهانی داریوش مهرجویی، کارگردان کهنه‌کار و مؤلف، کام خانواده سینمای ایران را تلخ و روح سینما را جریحه‌دار کرده است. خانواده‌ای که بخشی از هویت و آبروی خود را در تمام سال‌های گذشته از پاسداشت میراث بزرگانش به ارث برده است. نسل‌های مختلف سینماگران ایرانی، عشق و علاقه خود به هنر هفتم را مرهون تلاش‌های نسلی هستند که داریوش مهرجویی یکی از سرآمدان آن بود. کارگردانی که حالا یادگارهایش در حافظه سینمای ایران به یادگار مانده و خود عازم خانه ابدی شده است. برای این کارگردان گرانقدر سینما و همسرشان، غفران و آرامش آرزومندم و این ضایعه تلخ را به همه دوست‌داران سینمای ایران تسلیت می‌گویم.»

 

 

برچسب ها: سینما داریوش مهرجویی قتل
ارسال نظر
آخرین اخبار