۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۸۸۳۰۲
مدیر کل دفتر بودجه، تسهیل سرمایه گذاری و تجهیز منابع مالی ساتبا گفت: با توجه به همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت نیرو و مجموعه دولت، امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد ایجاد ظرفیت های جدید تامین مالی داخلی به منظور توسعه تجدیدپذیرها در کشور باشیم.
کد خبر: ۳۵۲۱۸

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از روابط عمومی ساتبا، دکتر سید مهدی حسینی در همایش تخصصی سرمایه گذاری در نیروگاه های تجدیدپذیر ویژه صنایع استان تهران، قم و البرز که به میزبانی برق منطقه ای تهران برگزار شد، درباره امکان تامین مالی با استفاده از ظرفیت های موجود در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با ایجاد تابلوی برق سبز و علاقه مندی سرمایه گذاران به حضور در این تابلو، هم اکنون ظرفیت لازم جهت ایجاد ساز و زمینه تامین مالی نوین با استفاده از بازار سرمایه به خوبی مهیا شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های جدید تامین مالی پروژه های تجدیدپذیر با استفاده از منابع داخلی، جزئیات و شرایط ارائه تسهیلات از محل صندوق های تامین مالی داخلی شامل صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق ملی محیط زیست را تشریح کرد.
حسینی در ادامه به برخی فرصت های موجود جهت تامین مالی پروژه های تجدیدپذیر با استفاده از منابع مالی خارجی و بین المللی پرداخت و فاینانس از طریق صندوق اقلیم سبز(GCF) را یکی از این ظرفیت های موجود معرفی کرد.
مدیر کل دفتر بودجه، تسهیل سرمایه گذاری و تجهیز منابع مالی ابزار امیدواری کرد؛ با توجه به همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت نیرو و مجموعه دولت در آینده ای نزدیک شاهد ایجاد ظرفیت های جدید تامین مالی داخلی به منظور توسعه تجدیدپذیرها در کشور باشیم.
لازم به یادآوری است، همایش تخصصی سرمایه گذاری در نیروگاه های تجدیدپذیر ویژه صنایع استان تهران، قم و البرز برای برداشتن گام های بلند پایتخت ایران و استان های قم و البرز در توسعه انرژی سبز به میزبانی شرکت برق منطقه ای تهران و شرکت های توزیع تهران، قم، در مرکز همایش های برق منطقه ای تهران برگزار شد.
این همایش تخصصی سرمایه گذاری با محورهای آشنایی با قوانین، مقررات و آیین نامه ها، راهکارهای تامین مالی و تسهیلات، ضوابط فنی، قراردادها و تعرفه و نیز شرایط تابلوی سبز برق بورس به میزبانی شرکت برق منطقه ای تهران و شرکت های توزیع تهران، قم و البرز و با همکاری سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا)، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، وزارت صمت و انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی های تجدیدپذیر (ساتکا)، برگزار شد.
در این همایش تخصصی، پنل های تخصصی قوانین جاری و نیز مشاوره نحوه سرمایه گذاری و محاسبات درآمد و هزینه برگزار شد که طی آن روش های سرمایه گذاری در حوزه تجدیدپذیرها و متعاقبا روش های تامین مالی در این حوزه با توجه به انواع قرارداد های موجود مورد بررسی قرارگرفت و آخرین اقدامات صورت گرفته به سمع و نظر مخاطبان و ذینفعان کلیدی حاضر در همایش که عمدتا مشترکان صنعتی بودند، رسانده شد.

برچسب ها: ظرفیت علمی #تامین مالی توسعه کشور نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر آینده
ارسال نظر
آخرین اخبار