۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
تعداد بازدید: ۳۱۲۰۳۸
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تقریبا می‌توان گفت در خصوص بسیاری از گله‌هایی که دیروز داشته‌ایم همانند بحث پرورش ماهی در قفس و تجهیزاتی که لازم است به خودکفایی رسیده‌ایم همچنین در بحث هسته‌های تولید به تکنولوژی‌های بسیار خوبی دست پیدا کرده‌ایم. ان شاالله در آینده‌ای نزدیک کاملاً در طول زنجیره تولید آبزیان خودکفایی کامل را به دست می‌آوریم.
کد خبر: ۳۵۲۲۳

اقدام جدید وزارت جهاد کشاورزی؛ صادرات پایدار، قرارداد خوب با کمپانی‌های خارجی/همه مردم ازمحصولات پروتئین آبزیان استفاده کنند

رسیدن به خودکفایی کامل در طول زنجیره تولید آبزیان/ یک برنامه جامع در دست اقدایم داریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کاظم خاوازی، قائم مقام وزیر و معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی امروز صبح در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران گفت: صنعت آبزی پروری و صیادی یکی از فرصت‌های بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران است. تقریباً می‌توان گفت که دیگر هیچ محدودیتی برای تولید پروتئین آبزیان در کشور ما وجود ندارد. پتانسیل بسیار بزرگی در مکان‌هایی که محدودیت کشت وجود دارد، می‌باشد. این صنعت می‌تواند به تولید پروتئین بسیار سالم کمک کند.

خاوازی ادامه داد: تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که بتواند بهره‌وری را در واحد صف افزایش دهد تا قیمت‌های آبزیان کاهش پیدا کند و همه مردم ایران بتوانند ازمحصولات پروتئین متنوع آبزیان استفاده کنند. ما در بخش دولتی زیرساخت‌های لازم اعم از اسکله، برق و آماده سازی مزارع را توسط سازمان شیلات و شرکت شهرک‌های کشاورزی آماده می‌کنیم.

رسیدن به خودکفایی کامل در طول زنجیره تولید آبزیان/ یک برنامه جامع در دست اقدایم داریم

وی افزود: آنچه را که امروزه در این بخش یک فرصت بسیار خوب می‌بینیم، حضور جوانان دانشمند ما در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. تقریبا می‌توان گفت که در خصوص بسیاری از گله‌هایی که دیروز داشته‌ایم همانند بحث پرورش ماهی در قفس و تجهیزاتی که لازم است، به خودکفایی رسیده‌ایم همچنین در بحث هسته‌های تولید به تکنولوژی‌های بسیار خوبی دست پیدا کرده‌ایم. ان شاالله در آینده‌ای نزدیک کاملاً در طول زنجیره تولید آبزیان خودکفایی کامل را به دست می‌آوریم.

قائم مقام وزیر کشاورزی در جواب سوال خبرنگار خطوط در خصوص در نظرگیری بسته‌های تشویقی برای تولید کنندگان در جهت فعالیت بیشتر آن‌ها مطرح کرد: هم اکنون یک برنامه جامع با رئیس محترم سازمان شیلات در دست اقدام داریم، کل زنجیره در حال بررسی است. منابع و تسهیلاتی که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است را بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص توسعه دریا محور با دقت در حال رصد هستیم و تنظیم می‌کنیم تا هر آنچه که امکانات وزارت جهاد کشاورزی است به سمتی ببریم که تولیدات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تمام اهدافی که ما در این برنامه چیدیم از مرحله تولید شروع می‌شود، ما این تولید را بتوانیم خوب حمایت کنیم، بحث صادرات به خوبی شکل می‌گیرد.

رسیدن به خودکفایی کامل در طول زنجیره تولید آبزیان/ یک برنامه جامع در دست اقدایم داریم

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در پایان به اقدام جدید وزارتخانه اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که هم اکنون وزارتخانه دارد این است که صادرات را به صورت پایدار برنامه‌ریزی می‌کنیم تا هیچ قطع و وصلی رخ ندهد و بتوانیم با کمپانی‌های خارجی قراردادهای خوبی را ببندیم.

برچسب ها: آبزیان صادرات آینده تولید خودکفایی وزارت کشاورزی پروتئین محصولات کشاورزی شیلات ماهیگیری صادرات
ارسال نظر
آخرین اخبار