۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید: ۲۳۹۲۴۵
رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران گفت: موضوع حقوق بشر بر خلاف هدف اصلی این اعلامیه که پاسداری از حقوق انسانی و شهروندی انسان‌ها، حق مالکیت، حق حیات و آزادی بیان طراحی شده است، اما همواره به عنوان حلقه‌ای مفقوده‌ در روابط بین‌الملل و حقوق انسان‌ها از قرن‌های گذشته تا به امروز مورد بی مهری واقع شده است.
کد خبر: ۳۵۲۷۱

قتل عام ۱۷هزار زن و کودک با توجیه دفاع از حق اسرائیل/حقوق بشر امروزه یک ابزار در مقیاس عروسک‌های خیمه شب بازی است!

حقوق بشر مورد بی‌مهری قرار گرفته است/ عده‌ای تلاش کرده‌اند تا از حقوق بشر فرصتی برای تامین منافع خویش ایجاد کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر یک پیمان بین‌المللی است که پس از جنگ جهانی دوم دهم دسامبر ۱۹۴۸ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاریس به تصویب رسید. این اعلامیه تمام حقوقی را که انسان‌ سزاوار آن است شامل مدنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی تبیین می‌کند و با امضاء اکثریت کشورها هم اینک به یک منشور بین‌المللی در حوزه حقوق بین‌الملل تبدیل شده است.

مصداق بارز این ادعا جنگ کنونی حماس و رژیم صهیونیستی است که قتل عام بیش از ۱۷ هزار نفر از ملت مظلوم فلسطین اعم از زن و کودک و … توسط سردمداران استکبار جهانی به بهانه حق اسرائیل در دفاع از خود توجیه می‌شود .

به مناسبت روز جهانی حقوق بشر کوروش محمدی، رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران در گفتگو با خبرنگار خطوط مطرح کرد: موضوع حقوق بشر بر خلاف هدف اصلی این اعلامیه که پاسداری از حقوق انسانی و شهروندی انسان‌ها، حق مالکیت، حق حیات و آزادی بیان طراحی شده است، اما همواره به عنوان حلقه‌ای مفقوده‌ در روابط بین‌الملل و حقوق انسان‌ها از قرن‌های گذشته تا به امروز مورد بی مهری واقع شده است. تدوین اعلامیه حقوق بشر به ظاهر در پاسخ به رفتارهای ظالمانه نوع بشر و آسیب‌های وارده بر انسان‌ها صورت گرفت، اما در عمل مورد استفاده ابزاری قرار گرفت به طوری که  در هر مقطع برای گریز از فشارهای اجتماعی و بحران‌های سیاسی و اقتصادی، عده‌ای با مقاصد و مکاتب ایدئولوژیک خود تلاش کرده‌اند تا از حقوق بشر به ظاهر چتری برای حمایت و صیانت از انسان‌ها ولی در عمل فرصتی برای تامین منافع خویش ایجاد کنند.

حقوق بشر مورد بی‌مهری قرار گرفته است/ عده‌ای تلاش کرده‌اند تا از حقوق بشر فرصتی برای تامین منافع خویش ایجاد کنند

محمدی گفت: این اعلامیه همواره ابزاری در دست انسان‌هایی که مبنای زندگی و تصمیم‌گیری‌هایشان منافعشان بوده و بر مبنای همان منافع خاص انسان‌ها را تحت ظلم و فشارها قرار داده‌اند و نهایتاً مانع از شکل‌گیری و جاری شدن عملی قوانین یا اصول واقعی حقوق بشر در جهان شده اند. در واقع حقوق بشر با منافع بسیاری از انسان‌های امروز و حتی انسان‌هایی که در نسل‌های گذشته بودند در تضاد جدی است. این تضاد منافع موجب شده که روح بشر همواره از دفاع نامشروع قدرت‌ها از ظلم، خیانت و جنایت در حق انسان‌ها آزار ببیند.

اعلامیه جهانی حقوق بشر کاملا شکست خورده و غیر موثر است

حقوق بشر مورد بی‌مهری قرار گرفته است/ عده‌ای تلاش کرده‌اند تا از حقوق بشر فرصتی برای تامین منافع خویش ایجاد کنند

حقوق بشر امروزه و در شرایط فعلی در دست سردمداران زور و ثروت یک ابزار در مقیاس عروسک‌های خیمه شب بازی است که هر وقت برای تخریب داشته‌ها و دستاوردهای ملت‌ها نیاز داشته باشند و یا برعکس هروقت برای ایجاد چهره‌ای حامی حقوق بشر و مصلح از خودشان لازم داشته باشند با کمک کارتل‌های رسانه‌ای و بنگاه‌های تبلیغاتی خویش این ابزار را بکار می‌گیرند و حقوق بشر را پای منافع و مطامع خویش قربانی می‌کنند.

وی ادامه داد: بازی با کلمات مدافعان دروغین حقوق بشر باعث شده در بسیاری از مقاطع‌ زمانی، سردمداران دفاع از حقوق بشر‌ با توجیهات و ادبیات مشمئزکننده‌شان به راحتی در موقعیت دفاع از ظلم قرار بگیرند و ظلم را در قاموس دفاع از بشر توجیه کنند. حقوق بشر امروزه و در شرایط فعلی در دست سردمداران زور و ثروت یک ابزار در مقیاس عروسک‌های خیمه شب بازی است که هر وقت برای تخریب داشته‌ها و دستاوردهای ملت‌ها نیاز داشته باشند و یا برعکس هروقت برای ایجاد چهره‌ای حامی حقوق بشر و مصلح از خودشان لازم داشته باشند با کمک کارتل‌های رسانه‌ای و بنگاه‌های تبلیغاتی خویش این ابزار را بکار می‌گیرند و حقوق بشر را پای منافع و مطامع خویش قربانی می‌کنند. در عین حال هر زمان که ملت‌ها بخواهند از حقوق بشر برای دفاع از  خود در برابر ظلم‌ها کمک بگیرند همین صاحبان قدرت‌ به شدیدترین شکل خشونت و عصیانگری با پوشش دفاع از حقوق بشر با آنها برخورد می‌کنند.

رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: بی تردید امروزه حقوق بشر کثیف‌ترین ابزار در دست استکبار و مافیاهای قدرت و ثروت می‌باشد که نه تنها نتوانسته برای نوع بشر عدالت، رفاه و سلامت ایجاد کند بلکه در خیلی از جاها باعث تضییع حقوق بسیاری از انسان‌ها شده است.

محمدی در پایان با ذکر مثالی ادامه داد: مصداق بارز این ادعا جنگ کنونی حماس و رژیم صهیونیستی است که قتل عام بیش از ۱۷ هزار نفر از ملت مظلوم فلسطین اعم از زن و کودک و … توسط سردمداران استکبار جهانی به بهانه حق اسرائیل در دفاع از خود توجیه می‌شود حتی در اظهارنظرهای‌شان نیز این توجیه ضد حقوق بشری هویداست. بنابراین با باور من اعلامیه جهانی حقوق بشر کاملا شکست خورده و غیر موثر است.

برچسب ها: حقوق بشر ستاد حقوق بشر حماس رژیم صهونیستی جنگ غزه منافع و مطامع خیمه شب بازی عروسک اسرائیل
ارسال نظر
آخرین اخبار