۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
تعداد بازدید: ۲۹۸۳۱۹
محمدی گفت: جنگ غزه بسیاری از مسائل را به دنیا نشان داد. شاید اگر جنگ غزه‌ای در کار نبود سال‌ها طول می‌کشید تا جهان به برخی واقعیت‌های موجود دست پیدا کند.
کد خبر: ۳۵۷۶۵

جنگ غزه نشان داد که حقوق حقوق کودک و زن در حد شعاری بیش نیستند/ سکوت کشورهای منطقه نشان از بی‌غیرتی است!

نسل‌کشی در حال توجیه شدن/ کسانی که مدعی حقوق بشر هستند، مقابل قتل عام بیش از ۱۰ هزار زن و کودک سکوت توجیه‌ناپذیر اختیار کردند!

به مناسبت روز غزه خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با کوروش محمدی، رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران به گفتگو پرداخت آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح این گفتگو است.

محمدی در ابتدا گفت: جنگ غزه بسیاری از مسائل را به دنیا نشان داد. شاید اگر جنگ غزه‌ای در کار نبود سال‌ها طول می‌کشید تا جهان به برخی واقعیت‌های موجود دست پیدا کند. جنگ غزه نشان داد که حقوق حقوق کودک و زن در حد شعاری بیش نیستند.

مسائلی که از جنگ غزه دریافت کردیم این است که کسانی که مدعی حقوق بشر هستند، مقابل قتل عام بیش از ۱۰ هزار زن و کودک سکوت توجیه‌ناپذیر اختیار می‌کنند و به بهانه دفاع از یک حکومت نامشروع قتل عام را تجویز می‌کند.

بیشتر بخوانید: مصداق بارز ادعای حقوق بشری جنگ کنونی حماس و رژیم صهیونیستی است!

وی افزود: در واقع ما در جنگ غزه به واقعیت‌هایی رسیدیم که که سال‌ها  و قرن‌هاست در پشت چهره بزک شده سردمداران استکبار جهانی در قالب مدافعان حقوق بشر پنهان شده بودند و امروز از این واقعیت‌ها رونمایی شد. مسائلی که از جنگ غزه دریافت کردیم این است که کسانی که مدعی حقوق بشر هستند، مقابل قتل عام بیش از ۱۰ هزار زن و کودک سکوت توجیه‌ناپذیر اختیار می‌کنند و به بهانه دفاع از یک حکومت نامشروع قتل عام را تجویز می‌کند.

عدالت مفهومی پوشالی در دنیای امروز دارد

جنگ غزه نشان داد که حقوق حقوق کودک و زن در حد شعاری بیش نیستند/ سکوت کشورهای منطقه نشان از بی‌غیرتی است!

رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران مطرح کرد: جنگ غزه نشان داد که سازمان ملل، حقوق بشر و شورای امنیت ابزارهایی در دست استثمار و استکبار جهانی و بازیچه قدرت‌ها برای منافع خودشان هستند. امروزه منطقه خاورمیانه دارد به خاک و خون کشیده می‌شود. صرفاً به جهت تجاوزات وحشیانه و رفتارهای جنون آمیز یک دولت غاصب کشورهای صاحب قدرت و ثروت دارند از آن حمایت می‌کنند. جنگ غزه نشان داد که عدالت مفهومی پوشالی در دنیای امروز دارد. جنگ غزه نشان داد که بسیاری از کشورها به دنبال کسب قدرت و منافع سیاسی خود هستند نه برای مردم و ملتشان. 

محمدی خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی، سیاسی و انسانی امروزه کثیف‌ترین چهره خود را نشان داد. جنگ غزه نشان داد که همه شعارهای عدالت محور پوشالی بیش نبود. امروز جهان شاهد یک رژیم غاصب و جنایتکاری است که به عنوان سگ وحشی و سگ نگهبان و به عنوان قدرت‌های جهانی در منطقه حضور دارد و در حال پیاده سازی دستورات قدرت‌ها است.

سکوت کشورهای منطقه!

جنگ غزه نشان داد که حقوق حقوق کودک و زن در حد شعاری بیش نیستند/ سکوت کشورهای منطقه نشان از بی‌غیرتی است!

نسل کشی در قالب جنگ غزه در حال توجیه شدن است و سکوت کشورهای منطقه در قبال این نسل کشی نشان از بی‌غیرتی سیاسی و اجتماعی است. در واقع جنگ قضیه یک فضای جدیدی را در دنیا باز کرده و زورگویی، قتل عام، تجاوز و نسل کشی را دارد توجیه می‌کند و به آن مشروعیت می‌بخشد.

رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران در پایان متذکر شد: نسل کشی در قالب جنگ غزه در حال توجیه شدن است و سکوت کشورهای منطقه در قبال این نسل کشی نشان از بی‌غیرتی سیاسی و اجتماعی است. در واقع جنگ قضیه یک فضای جدیدی را در دنیا باز کرده و زورگویی، قتل عام، تجاوز و نسل کشی را دارد توجیه می‌کند و به آن مشروعیت می‌بخشد. جنگ غزه مظلومیت بیش از حد مردم فلسطین را نشان داد و به جهانیان اثبات کرد. در جنگ غزه انسانیت آسیب دید و به نوعی نادیده گرفته شد و این خلئی که رخ داده شاید برای قرن‌های آینده هم باقی بماند.

برچسب ها: غزه روز غزه جنگ غزه حقوق بشر نسل کشی قتل‌عام عدالت اجتماعی خاورمیانه امنیت منطقه
ارسال نظر
آخرین اخبار