۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
تعداد بازدید: ۲۸۴۸۴۹
موضوع غزه به عنوان نماد این روزهای اقدامات جبهه مقاومت و دکترین مقاومت موضوعی فراتر از جریانات مرسوم و متداولی است که تاکنون در این جبهه با آن مواجه بودیم.
کد خبر: ۳۵۷۵۵

نیاز غزه به عزمی جهانی برای مواجهه با رژیم جعلی اسرائیل

دکتر معصومه نصیری، دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران و مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ای

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

موضوع غزه به عنوان نماد این روزهای اقدامات جبهه مقاومت و دکترین مقاومت موضوعی فراتر از جریانات مرسوم و متداولی است که تاکنون در این جبهه با آن مواجه بودیم. شاید به گونه‌ای بتوان جبهه مقاومت و جایگاهش نزد افکار عمومی دنیا را به پیش از طوفان‌الاقصی و پس از آن تقسیم کرد. عملیاتی که همانطور که بارها اشاره شده است جهان متزلزل صهیونیست‌ها را متزلزل کرد و چهره این قدرت پوشالین را با همه ابعاد فریب کارانه و ددمنشانه آن به همگان شناساند.
بنابراین امروز موضوع فلسطین با محوریت غزه موضوعی است که عمقی جهانی پیدا کرده و صدایی است که از مقاومت به دنیا مخابره شده است. هر چند انتظار در حوزه دیپلماسی بین المللی و فعال شدن نهادهای بین المللی که دارای جایگاه حقوقی و حتی قضایی هستند، بیش از این بوده است. انفعال در سایه فعال نمایی این نهادها سبب شده عمق رفتار مبتنی بر بی‌خردی و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش نیز توسعه یافته و از هیچ رفتار خارج از عرف و قواعد بین‌الملل فروگذار نکنند.

غزه امروز به عزمی جهانی برای مواجهه با رژیم جعلی اسرائیل نیاز دارد. غزه امروز به هم گرایی جدی و هم افزای کشورهای اسلامی نیازمند است. غزه امروز به درک شدن از سوی جامعه جهانی به معنای اخص کلمه نیازمند است. اینگونه است که صدای مقاومت مردم مظلوم فلسطین با پرچمداری غزه به همگان خواهد رسید و حمایت‌ها از شعار به عمل تبدیل خواهد شد. غره امروز با اقداماتی که تاب آوری را در مردم این جغرافیا بالا ببرد نیاز دارد و دیگر صدور بیانیه و محکوم‌سازی اقدامات جبهه ضد مقاومت و کفر راهگشا نبوده و جریان سازی نمی‌کند.

موضوع محور مقاومت و بهتر است بگوییم دکترین مقاومت موضوع اصلی دشمنی جهان غرب و جبهه ضد مقاومت با این محور است. این دکترین تاکید دارد که با ظلم در هر کجای عالم باید مقابله و مبارزه کرد و مظلوم را باید مورد حمایت قرار داد. تعالی در راستای منطق الهی رکنی است که در جبهه مقاومت مورد توجه است و این تعالی در راستای مقابله با نگاه‌های مبتنی بر سرمایه‌داری و قربانی‌سازی مردم بر اساس منافع عده‌ای در دنیاست. 

آنچه لازم است بر آن تاکید کنیم میزان وفاداری و پایبندی به اولویت‌ها و محورهای دکترین جبهه مقاومت است. پایبندی نیم بند به این فاکتورها می‌تواند بازی در زمین جریانات ضد مقاومت باشد و نیاز به مراقبت دارد.

برچسب ها: غزه روز غزه رژیم صهیونیستی اسرائیل
ارسال نظر
آخرین اخبار