۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
تعداد بازدید: ۲۱۵۸۹۳
با حضور دهقانی فیروزآبادی برگزار شد؛
مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام دقایقی پیش برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۴۲۵

۱۶۰ شرکت داخلی و خارجی و هیئت تجاری ۹ کشور در نمایشگاه تلکام/ رشد ۶۵ درصدی مشارکت کنندگان

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست جمهوری، مهندس سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مهندس موسوی، معاون وزیر صمت، مهندس عابدی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی و فعالان این عرصه برگزار شد. 

دکتر علایی طباطبایی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این مراسم گفت: حدود ۸۰ عنوان نمایشگاهی در این محل برگزار شده که تقریبا ۹۵ درصد توسط عنوان خصوصی برگزار می شود اما نمایشگاه تلکام را خودمان برگزار کردیم. همین امروز ۵ نمایشگاه دیگر در حال برگزاری است. 

بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام با زیر بنایی با وسعت ۲۲ هزار متر مربع در حال برگزاری است. در این نمایشگاه میزبان ۱۶۰ شرکت داخلی و خارجی و هیئت تجاری از ۹ کشور هستیم و نسبت به گذشته رشد ۶۵ درصدی مشارکت کنندگان را شاهد بودیم.

همچنینی مهندس موسوی، معاون وزیر صمت مطرح کرد: تولید و صادرات یک فعالیت بزرگ و سخت است که باید در این کشور رقم بخورد. باید انجمن‌های ما دست به دست هم دهند.

معاون وزیر صمت در ادامه از امضای یک تفاهم نامه خبر داد و گفت: در دی ماه تفاهم نامه تجارت آزاد با اوراسیا امضا خواهد شد. 

افتتاح ۲۴امین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام

در ادامه این مراسم مهندس سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: شرکت مخابرات ایران بزرگترین اپراتور جمهوری اسلامی ایران است. به دنبال این هستیم که نهضت اقتصاد دیجیتال را در شرکت مخابرات جلو ببریم. بحث اقتصاد آی سی تی که اقتصاد مهمی در کشور است، شرکت‌ها باید سعی کنند در این اقتصاد تاب آوری خودشان را بالا ببرند و ما هم در مخابرات این امر مهم را داریم جلو می بریم. بنابراین ما به عنوان بزرگترین شرکت مخابرات کشور وظیفه خودمان است که در جهت توسعه کشور گام برداریم. تلکام برای تمامی شرکت ها یک فرصت است پس نگذارید این نمایشگاه دستخوش حوادث شود.

مهندس عابدی، معاون وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم یکی از اولویت های خود را بحث بازاریابی برای محصولات داخلی در داخل و خارج از کشور قرار داده است که خدا را شکر این اتفاق رخ داده. با چند مسئله برخورد کردیم اولی موضوع این است که تعداد شرکت های مدعی محصولات داخلی در هر حوزه زیاد بود و دوم اینکه آمار دقیقی از محصولات وارداتی کشور وجود نداشت. با کمک وزارت صمت و بخش خصوصی این مسائل حل شد. برخی قیمت محصولات خارجی که در کشور به فروش می‌رسد خیلی واقعی نیست که در این کار در حال انجام اقداماتی هستیم.

 

افتتاح ۲۴امین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام

برچسب ها: نمایشگاه مراسم افتتاحیه
ارسال نظر
آخرین اخبار