۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
تعداد بازدید: ۳۴۷۹۸۵
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت: در اقتصاد دیجیتال، داده‌ها به عنوان یک داده باارزش محسوب می‌شوند. نیازمند این هستیم که اعتماد عزیزان در استفاده از شبکه‌ها جذب شود. ضروری است لایحه حمایت از داده‌های شخصی از سوی دولت به مجلس هر چه زودتر ارائه شود.
کد خبر: ۳۵۴۲۷

مهم‌ترین چالش پوشش فیبر نوری/ لایحه حمایت از داده‌های شخصی هر چه زودتر  به مجلس ارائه شود

موانع رشد صنعت تلکام/ آقایان وزارت ارتباطات منطقی کردن تعرفه‌ها باید در اسرع وقت انجام شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام گفت: در انقلاب صنعتی چهارم با پیشرفت‌های فناوری، اقتصاد دیجیتال به عنوان یک بعد جدیدی نهادینه شده است. این فناوری‌ها باعث افزایش کارایی و خلاقیت در بهبود ساز و کارهای اقتصادی است. استفاده از فناوری‌های نوین ضروری است.

ضروری است لایحه حمایت از داده‌های شخصی از سوی دولت به مجلس هر چه زودتر ارائه شود. داده و اطلاعات، سرمایه است و باعث رشد و شکوفایی می‌شود.

 
توانگر گفت: یکی از مطالبات اصلی رفع اختلالات اینترنتی است. در روزهای اخیر کل ۳۷ شهر استان گلستان تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته است تا کنون بیش از ۵ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند. مهم ترین چالش این پروژه عدم همراهی برخی از شهرداری‌ها برای اجرای عملیات حفاری است. شهرداری تهران همکاری فوق العاده‌ای برای اجرای این پروژه آغاز کرده است. دولت باید کمک کند تا انگیزه مردم برای استفاده از امکان فراهم شود. باید تسهیلات لازم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای این کار قرار گیرد. در کل باید محدودیت‌ها برای انجام این پروژه برداشته شود.
 
وی ادامه داد: حجم عمده ترافیک کشور روی موبایل است. در اقتصاد دیجیتال، داده‌ها به عنوان یک داده باارزش محسوب می‌شوند. نیازمند این هستیم که اعتماد عزیزان در استفاده از شبکه‌ها جذب شود. ضروری است لایحه حمایت از داده‌های شخصی از سوی دولت به مجلس هر چه زودتر ارائه شود. داده و اطلاعات، سرمایه است و باعث رشد و شکوفایی می‌شود.
 
موانع رشد صنعت تلکام/ آقایان وزارت ارتباطات منطقی کردن تعرفه‌ها باید در اسرع وقت انجام شود

یکی از موانع رشد صنعت تلکام نامتناسب بودن تعرفه‌ها و تعرفه‌های دستوری است. اپراتورهای همراه امکان سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌ها را ندارند.

 
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی به دو مشکل اساسی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بخش خصوصی انسجام ندارد‌. تنوع و تکثر وقتی خوب است که مانع هم افزایی نشود. امیدوارم در این نمایشگاه به این موضوع برسیم. وضع زیرساخت ارتباطی و اقتصادی خوب نیست. یکی از موانع رشد صنعت تلکام نامتناسب بودن تعرفه‌ها و تعرفه‌های دستوری است. اپراتورهای همراه امکان سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌ها را ندارند.
 
توانگر در پایان خطاب به وزارت ارتباطات مطرح کرد: آقایان وزارت ارتباطات منطقی کردن تعرفه‌ها باید در اسرع وقت انجام شود.
 
 
برچسب ها: تلکام مجتبی توانگر فیبر نوری وزارت ارتباطات چالش‌های صنعت موانع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
ارسال نظر
آخرین اخبار