۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
تعداد بازدید: ۳۱۱۴۱۷
جلیلیان گفت: قیمت دلار نباید نرخ کنونی باشد، بلکه باید بالاتر از این نرخ یعنی ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان می‌بود. نرخ دلار ۵۰ هزار تومان به دلیل این است که دولت با اعمال نفوذ و کنترل بازار توانسته قیمت را تثبیت کند.
کد خبر: ۳۵۴۳۱

شاهد افزایش قیمت طلا نخواهیم بود/ این سبک طلا برای خرید بسیار بهتر است

 

 افزایش قیمت طلا با نزدیک شدن به روز مادر؟/نرخ دلار نهایت تا چقدر تثبیت می شود؟

محمد جلیلیان، مشاور اقتصادی اتحادیه طلای اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: مردم دیگر زیاد سراغ خرید طلا نمی‌روند شاید این موضوع به دلیل حفظ سرمایه‌هایشان از تورمی که در کشور اتفاق افتاده می‌باشد. با توجه به سابقه اقتصادی دولت‌های پیشین مردم همچنان مشکلات اقتصادی را دارند اما دلیل اینکه قیمت‌ها ثابت مانده است به دلیل فعالیت‌های دولت است.

در حال حاضر قیمت دلار نباید رو نرخ کنونی بود، باید بالاتر از این نرخ یعنی بر روی ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان قرار می‌گرفت. اگر اکنون نرخ دلار ۵۰ هزار تومان است به دلیل این است که دولت با اعمال نفوذ و کنترل بازار توانسته قیمت را تثبیت کند.

جلیلیان در پاسخ سوال خبرنگار خطوط در خصوص افزایش قیمت طلا با نزدیک شدن به روز مادر، گفت: به نظر بنده تا پایان سال جاری چندان شاهد افزایش قیمت طلا نخواهیم بود. همچنین فکر می‌کنم نرخ دلار نهایت تا حدود ۵۲ هزار تومان باقی بماند. با سیاست‌های دستوری قیمت‌ها در حال کنترل است. در حال حاضر قیمت دلار نباید رو نرخ کنونی بود، باید بالاتر از این نرخ یعنی بر روی ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان قرار می‌گرفت اگر اکنون نرخ دلار ۵۰ هزار تومان است به دلیل این است که دولت با اعمال نفوذ و کنترل بازار توانسته قیمت را تثبیت کند.

شاهد افزایش قیمت طلا نخواهیم بود/ این سبک طلا برای خرید بسیار بهتر است

وی ادامه داد: روند خرید طلا نسبت به سال‌های قبل کاهشی بوده است. بسیاری از زیرساخت‌ها در ایران رو به فرسایش بود و در این بازه زمانی حس می‌شد که مردم نیاز دارند یک سری از زیرساخت‌هایشان را تازه‌سازی کنند از جمله اتومبیل‌هایشان. فکر می‌کنم که بخش زیادی از پول‌های مردم به سمت تازه‌سازی زیرساخت‌هایشان رفته است.

اکثر مشتریان ما دنبال کارهایی هستند که اجرت ساخت کمتری دارند. کالایی که اجرت ساخت کمتری دارد طبیعتاً زحمت ساخت کمتری هم برایش کشیده می‌شود یعنی آن تکنولوژی و تجهیزاتی که در آن به کار رفته خیلی گران، عجیب و پیچیده نیست.

مشاور اقتصادی اتحادیه طلای اسلامشهر بیان کرد: با وجود سرمایه در هر حوزه‌ای کیفیت و هنر از آن حوزه خالی می‌شود. در حال حاضر طلا تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است زمانی که اینطوری می‌شود دیگر هنرها، زیبایی‌ها و آن کیفیت خیلی خریدار ندارد. در حال حاضر اکثر مشتریان ما دنبال کارهایی هستند که اجرت ساخت کمتری دارند. کالایی که اجرت ساخت کمتری دارد طبیعتاً زحمت ساخت کمتری هم برایش کشیده می‌شود یعنی آن تکنولوژی و تجهیزاتی که در آن به کار رفته خیلی گران، عجیب و پیچیده نیست، یک تکنولوژی که از قدیم در اختیار طلاسازان بوده است. در کل این سبک طلاها یعنی آن‌هایی اجرت کمتری دارند بسیار بهترند.

برچسب ها: طلا قیمت طلا نرخ دلار پیش بینی طلا پیش بینی قیمت دلار
ارسال نظر
آخرین اخبار