۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۲۵۷۶۰۸
مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: برگزار نشدن نمایشگاه ایران تلکام به مدت ۲ سال به این دلیل بوداست که با توجه به اینکه این نمایشگاه تخصصی است، انجمن و سندیکاها به جمع‌بندی واحدی بابت برگزاری و مجری‌گری نرسیده بودند.
کد خبر: ۳۵۴۴۶

چرایی عدم برگزاری نمایشگاه ایران تلکام به مدت ۲ سال/بهترین محل برای توسعه صادرات نمایشگاه است

عدم برگزاری نمایشگاه ایران تلکام به مدت 2 سال/ بهترین محل برای توسعه صادرات نمایشگاه است

کبری رزاق‌زاده، مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با بیان اینکه از دوم تا پنجم دی ماه شاهد برگزاری ۶ رویداد با عناوین: ایران تلکام، ایران ژئو، صنایع بومی پدافند غیرعامل، مراکز خرید و صنایع وابسته، ایران استیل و ایران کیمیکال هستیم، گفت: نمایشگاه ایران تلکام حدود دو سال برگزار نمی‌شد. در سال ۱۴۰۲ شرکت سهامی مجوز را دریافت و اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرد.

وی اضافه کرد: متراژ اختصاص داده شده به نمایشگاه ایران تلکام حدود ۲۱ هزار متر و۱۶۱ شرکت در این نمایشگاه حاضر هستند که از این تعداد ۶ شرکت خارجی هستند، حدود ۵۰ هیئت تجاری از ۹ کشور چین، روسیه، ارمنستان، سوریه، عراق، ترکیه، افغانستان، ازبکستان و ترکمنستان وجود دارند. ۱۵ شرکت دانش بنیان داریم که از صندوق نوآوری و شکوفایی هستند. در کنار این رویداد حدود ۲۲ کارگاه تخصصی و ۱۵ پنل تخصصی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: موانع رشد صنعت تلکام/ آقایان وزارت ارتباطات منطقی کردن تعرفه‌ها در اسرع وقت انجام شود

نمایشگاه مرکز تعاملات تجاری است اگر ما میزبان شرکت‌های خارجی باشیم به تبع تعامل و تبادل اطلاعات بهتری رخ می‌دهد و صادرات بهتری انجام می‌شود.

وی افزود: برگزار نشدن نمایشگاه ایران تلکام به مدت ۲ سال به این دلیل است که انجمن و سندیکاها به یک جمع‌بندی واحدی بابت برگزاری و مجری‌گری نرسیده بودند. با توجه به اینکه نمایشگاه ایران تلکام تخصصی است و ارتباطات می‌تواند یکی از صنایع مهم ما باشد، شرکت سهامی امسال اعلام آمادگی کرد و برگزاریش را به عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: تقویت بازار صادراتی با برگزاری نمایشگاه | اصلاح قیمت گذاری گمرکی برای استفاده از ظرفیت‌های ارز آوری

مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به تاثیر برگزاری این نمایشگاه‌ها در بازار صادراتی کشور پرداخت و مطرح کرد: نمایشگاه مرکز تعاملات تجاری است. زمانی که شرکت‌های تولید کننده در این پلتفرم قرار می‌گیرند، شناختی از یکدیگر پیدا می‌کنند و اگر ما میزبان شرکت‌های خارجی باشیم به تبع تعامل و تبادل اطلاعات بهتری رخ می‌دهد و صادرات بهتری انجام می‌شود که فکر می‌کنم بهترین محل برای توسعه صادرات نمایشگاه است.

عدم برگزاری نمایشگاه ایران تلکام به مدت 2 سال/ بهترین محل برای توسعه صادرات نمایشگاه است

رزاق‌زاده در رابطه با تعیین ساعات بازدید از نمایشگاه نیز گفت: ساعت بازدید از نمایشگاه در شورای ترافیک تعیین می‌شود و با توجه به تصمیمی که در شورای ترافیک گرفته شده در حال حاضر ساعت بازدید از این نمایشگاه ۸ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر است. البته ۶ ماه اول نمایشگاه ها ساعت بازدید ۱۰ تا ۱۷ و شش ماهه دوم ۹ تا ۱۶ بود که شورای عالی ترافیک مصوب کرد ۸ تا ۱۵ باشد تا مقارن با تعطیلی سازمان‌ها و اداره‌ها نباشد. لازم به ذکر است افرادی که در سالن‌ها هستند تا ساعت ۱۶ می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند اما ورودی‌ها فقط تا ساعت ۱۵ است.

 برخی عناوین نمایشگاهی به شهر آفتاب منتقل می شود تا بتوانیم از این طریق نمایشگاه‌هایی را که قابلیت ظرفیت اضافه شدن متراژ دارند امکانات بهتر و بیشتری در اختیارشان بگذاریم.

مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در خصوص انتقال برخی از نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب گفت: در رابطه با انتقال عناوین طی مذاکرات و جلسات متعددی که با سازمان توسعه تجارت برگزار کردیم، تصمیم گرفته شده برخی عناوین به شهر آفتاب منتقل شود تا بتوانیم از این طریق نمایشگاه‌هایی را که قابلیت ظرفیت اضافه شدن متراژ دارند، امکانات بهتر و بیشتری در اختیارشان بگذاریم. در همین راستا۱۰ عنوان نمایشگاهی از این سایت خارج و به دیگر سایت‌های اطراف تهران از جمله شهر آفتاب می‌روند. و این اتفاق برای سال بعد حتما رخ خواهد داد.

عدم برگزاری نمایشگاه ایران تلکام به مدت 2 سال/ بهترین محل برای توسعه صادرات نمایشگاه است

برچسب ها: نمایشگاه نمایشگاه بین المللی تهران شهر آفتاب تلکام صادرات
ارسال نظر
آخرین اخبار