۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
تعداد بازدید: ۳۷۷۶۵۲
دهقانی فیروزآبادی در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی ایران ساخت مطرح کرد:
مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران ساخت صبح امروز آغاز شد.
کد خبر: ۳۵۵۳۲

پیش‌بینی رشد ۲۰۰درصدی صادرات شرکت‌های دانش بنیان

آغاز مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی ایران ساخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته( ایران ساخت) با حضور دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در سالن کنفرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران صبح امروز آغاز شد.

جواد مشایخ، سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رئیس برگزاری این دوره از نمایشگاه در ابتدای مراسم افتتاحیه گفت: با فراخوانی که در مهرماه اعلام شد، ۵۹۳ شرکت برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و ۳۶۳ شرکت واحد شرایط لازم تشخیص داده شدند. از ایران میزان ۳۳۰ شرکت غرفه گرفتند.

مشایخ ادامه داد: رونمایی از تجهیزات تست و آزمون جدید که برای اولین بار ساخته شده در این نمایشگاه انجام می‌شود همچنین نشست های B2B در طی چهار روز برگزار می‌شود. میزبان هیئت های خارجی هستیم و هیئت ویژه‌ای از کشور ازبکستان داریم. این شرکت‌ها لازم است که با ظرفیت‌های ایران ساخت آشنا شوند. برگزاری کارگاهی آموزشی متنوعی را برنامه ریزی کردیم همچنین میزبان تورهای دانشجویی و دانش‌آموزی از سراسر کشور هستیم.

در همه دنیا تجهیزات مواد آزمایشگاهی و ابزارهای آزمون، زیرساخت اصلی توسعه فناوری است تا این تجهیزات را نداشته باشیم توسعه فناوری رخ نمی‌دهد.

در ادامه این مراسم دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: در همه دنیا تجهیزات مواد آزمایشگاهی و ابزارهای آزمون، زیرساخت اصلی توسعه فناوری است تا این تجهیزات را نداشته باشیم توسعه فناوری رخ نمی‌دهد. سیاست‌های درست همانند لیزینگ محصولات، پرداخت یارانه و استهلاک دو برابری و... جریانی را ایجاد کردند که بالغ بر ۹۰ درصد تجهیزات آزمایشگاهی تولید شده است آن ۱۰ درصد هم که تولید نمی‌شود علتش محدود بودن بازار از نظر مشتری است.

فیروزابادی ادامه داد: قریب به ۲۶۰ شرکت توانمند داریم. تمام تجهیزاتی که مورد نیاز بودند در شرکت بومی شدند و در حال حاضر آزمایشگاه‌های ما حتی بیشتر از نیازشان دارای تجهیزات هستند یعنی بازار داخلی اشباع شده است. کیفیتی که ارتقا پیدا کرده اگر قرار باشد در همین محتوا باقی بماند رو به شکست خواهد رفت پس باید یک مرحله جدید در توسعه بازار ایجاد کنیم.

صادرات یکی از سیاست‌های جدی ایران ساخت است. تمامی صنایع نیاز جدی به تست و آزمون دارند بنابراین انتظار داریم در ایران ساخت شرکای استراتژیک این برنامه را در بقیه وزارتخانه‌ها داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مطرح کرد: امسال سیاست توسعه روابط خارجی در توسعه دانش بنیان‌ها بسیار پررنگ شد. صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۸ قریب به ۶۰۰ میلیون دلار، سال ۱۴۰۱ ۸۵۰ میلیون دلار و امسال تا پایان برج ۸، یک و نیم میلیارد دلار را رد کرد اگر به همین روش پیش رویم رشد ۲۰۰ درصدی را در پیش خواهیم داشت دلیلش سیاست جدی کشور در ترویج این موضوع است. صادرات یکی از سیاست‌های جدی ایران ساخت است. تمامی صنایع نیاز جدی به تست و آزمون دارند بنابراین انتظار داریم در ایران ساخت شرکای استراتژیک این برنامه را در بقیه وزارتخانه‌ها داشته باشیم. ایران ساخت برنامه ریزی کرده تا بتواند از فرصت‌های جذابی استفاده کند به امید این که در طول ۱۰ سال آینده هیچ تجهیز آزمایشگاهی در کشور وجود نداشته باشد که توان تولیدش نباشد.

آغاز مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی ایران ساخت

پس از مراسم افتتاحیه ربان قرمز یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران ساخت بریده شد.

برچسب ها: نمایشگاه نمایشگاه بین المللی تهران ایران ساخت
ارسال نظر
آخرین اخبار