۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
تعداد بازدید: ۳۴۱۹۰۶
خداوردی گفت: آنچه که برای ما خیلی مهم است این است که در درجه اول باور داشته باشیم که حضرت زهرا (س) به عنوان بهترین بانو و بهترین بنده خوب خدا هستند.
کد خبر: ۳۵۵۵۳

حرف عامیانه است که می‌گویند ما هیچ موقع حضرت علی یا حضرت فاطمه نمی‌شویم؛ درست هم می‌گویند!

حضرت زهرا

3 ویژگی حضرت زهرا(س)

مجید خداوردی، پژوهشگر دینی به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: با توجه به اینکه اهل بیت بهترین بندگان خدا هستند هر لحظه و در هر ثانیه می‌توانند برای ما کارساز باشند اما گاهی برخی افراد یک حرفی که عامیانه ممکن است بیان کنند این است که می‌گویند ما که هیچ موقع حضرت علی یا حضرت فاطمه نمی‌شویم. درست هم می‌گویند ما کجا و آن‌ها کجا؟ این موضوع مسئله واضح و روشنی است که ما به مقام اهل بیت قطعا نخواهم رسید اما دلیل هم نمی‌شود که از مسیر اهل بیت و صفات آنها عقب بمانیم. آنچه که برای ما خیلی مهم است این است که در درجه اول باور داشته باشیم که حضرت زهرا(س) به عنوان بهترین بانو و بهترین بنده خوب خدا هستند.

 دانشمندان غربی و اساتیدی که در دانشگاه آمریکا تدریس می‌کنند، آن‌هایی که دین ما را ندارند کلی به مسئله حجاب تاکید می‌کنند.

خداوردی به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ویژگی معرفت شناسی حضرت زهرا به ما کمک می‌کند که انگیزه‌هایمان را در شناخت و معرفت آن حضرت بالا ببریم. شخصیت ایشان در سه محور ارتباطی اول ارتباطش با خدا، دوم ارتباطش با خلق خدا و سوم با دشمن خدا بود. در ارتباط با خدا حضرت زهرا بالاترین مقام را دارند همچنین ایشان بی تفاوت به اطرافیان خود نبودند جوری که یک شب افطار خود را به یتیمان دادند یا شب عروسی خود پیراهن خود را به فقیر دادند که پیامبر اکرم فرمودند که چرا لباس عروسی خود را به فقیر دادید؟ حضرت گفتند که می‌خواستند به آیه شریفه "که از آنچه دوست دارید انفاق کنید" عمل کنم. متاسفانه ما خیلی وقت‌ها از آنچه که دوست نداریم هم انفاق نمی‌کنیم. حضرت زهرا در ارتباط با خلق بی‌تفاوت به اطرافیان نبودند در موضوع ارتباط با دشمن هم در مقابل دشمن ایستاد و بی تفاوت نسبت به دشمن نبود. اگر این سه محور را در زندگی حضرت زهرا نگاه کنیم هر کدام راهکار و کارساز امور زندگی است.

حضرت زهرا

حضرت زهرا الگوی انسانیت هستند نه الگوی زنان. این اشتباه است که فکر می‌کنیم حضرت زهرا الگوی زنان است، ایشان الگوی انسانیت در تمام ابعاد زندگی هستند.

وی در ادامه در مورد مسئله حجاب افزود: برخی افرادی که فکر می‌کنند مسئله حجاب یک محدودیتی را برایشان ایجاد می‌کند ما می‌گوییم اصلاً در مسئله حجاب نسبت به دستورات دینی هیچ نگاهی نداشته باشید ببینید نگاه دانشمندان غربی و نگاه اساتیدی که در دانشگاه آمریکا تدریس می‌کنند به مسئله حجاب چیست. آن‌هایی که دین ما را ندارند کلی به مسئله حجاب تاکید می‌کنند.

این پژوهشگر دینی در پایان بیان کرد: آنچه که می‌توانم در نکته آخر بیان کنم این است که حضرت زهرا الگوی انسانیت هستند نه الگوی زنان. این اشتباه است که فکر می‌کنیم حضرت زهرا الگوی زنان است، ایشان الگوی انسانیت در تمام ابعاد زندگی هستند. اگر ما حجت خدا بر مردمیم، حضرت زهرا حجت بر ما است.

برچسب ها: حضرت زهرا(س) ولادت حضرت زهرا(س) زنان حضرت علی الگوی زنان دانشمندان غربی اساتید دانشگاه آمریکا
ارسال نظر
آخرین اخبار