۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۱۸۵۶۷۵
به منظور تنظیم بازار خودرو انجام می‌شود؛
دولت سال گذشته مصوبه‌ای در رابطه با پلاک‌گذاری خودروهای منطقه آزاد با هدف وارد شدن خودروهای خارجی موجود در مناطق آزاد به بازار خودرو ارائه کرد اما این امر محقق و مصوبه اجرایی نشد.
کد خبر: ۳۵۶۴۰

پلاک گذاری خودرو‌های مناطق آزاد با تاخیر یکساله

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مصوبه 19 آذر هیات مبنی بر آیین نامه اجرایی بند ث تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ از سوی محمد مخبر معاون اول رئیسی ابلاغ شد و کلیه خودروهای دارای مجوز تردد تا پیش از تصویب این آیین نامه با پرداخت حقوق ورودی و عوارض متعلقه خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پلاک ملی می شوند.

بر اساس این گزارش به منظور تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت اجازه داده می شود با رعایت قوانین و مقررات مربوط به واردات خودرو نسبت به صدور مجوز ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام کند. آیین‌نامه اجرائی این بند ظرف یک ماه توسط این وزارتخانه با همکاری وزارت اقتصاد تهیه میشود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

دولت سال گذشته مصوبه‌ای در رابطه با پلاک‌گذاری خودروهای منطقه آزاد با هدف وارد شدن خودروهای خارجی موجود در مناطق آزاد به بازار خودرو ارائه کرد اما این امر محقق و مصوبه اجرایی نشد. چراکه هیئت تطبیق مصوبات مجلس به این مصوبه ایراد وارد کرد و بدین ترتیب شماره‌گذاری خودروهای مناطق آزاد از دستور کار دولت خارج شد.

 

برچسب ها: ثبت پلاک ملی خودرو مناطق آزاد
ارسال نظر
آخرین اخبار