۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۴۴۰۶۹۲
رشیدی کوچی گفت: از لحاظ سودآوری، خودروسازی ایران جزو خودروسازان برتر دنیاست ولی از لحاظ تنوع و کیفیت جزو آخرین ها هستیم.
کد خبر: ۳۹۱۵

مردم را مجبور به خرید خودروی بی کیفیت کردند/خودروسازان با جان مردم بازی می‌کنند

جلال رشیدی کوچی؛ نماینده مرودشت و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری خطوط در رابطه با عوامل موثر در تصادفات و تلفات جاده‌ای گفت: کیفیت خودروسازی اصلی‌ترین موضوع است، زیرا خودرو‌هایی که تولید می کنیم متاسفانه توسط هیچ مرجعی تست تصادف گرفته نمی شود و این جای سوال دارد! اگر با خودرویی که ایمنی کامل داشته باشد تصادف شود امکان آسیب کمتر جانی وجود دارد تا اینکه خودرویی با تکنولوژی ۳۰ سال گذشته.

وی ادامه داد: دومین موضوع به فرهنگ رانندگی ما برمی گردد متاسفانه مردم ما با این خودرو‌های ناایمن، رانندگی مطمئنی ندارند و در بسیاری از موارد تصادف صورت می گیرد.

مردم مجبورند خودروی بی کیفیت بخرند
رشیدی کوچی عنوان کرد: سومین مورد به نامناسب بودن راه‌ها و جاده‌ها برمی گردد. در کشور نقاط حادثه خیز زیادی داریم که هر روز و هر هفته در آن نقطه تصادف صورت میگیرد که این موضوع باید اصلاح گردد.

مردم را مجبور به خرید خودروی بی کیفیت کردند/ خودروسازان با جان مردم بازی میکنند
عضو کمیسیون امور داخلی کشور بیان کرد: طبق آمار خودروی پراید، پرشیا و پژو ۴۰۵ جزو پرتصادف‌ترین‌ها هستند و علت این است که مردم به دلیل مناسب بودن قیمت نسبت به سایر خودرو‌ها مجبور به خرید آن‌ها هستند، زیرا توان خرید خودروی گران‌تر را ندارند.

تکنولوژی خودروسازی کشور مربوط به ۴۰ سال پیش است

وی با بیان اینکه تکنولوژی خودروسازی کشور مربوط به ۴۰ سال پیش است افزود: خودروسازان با تغییر شکل چراغ یا هر قطعه ظاهری، اظهار می کنند که خودروی جدید ساخته اند درحالیکه پلتفرم و چارچوب کلی همه خودرو‌ها یکی است فقط اتاق را کمی تغییر می دهند و باید توجه داشت که ایمنی لازم را نیز ندارند.

خودروسازان با جان مردم بازی می کنند
نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خودرو‌ها در دنیا با ایمنی و استاندارد بالاتر، ولی با همین قیمتی که در ایران فروخته می شود، عرضه می شود، ولی ما در این صنعت نسبت به دنیا عقب هستیم و خودروسازان با جان مردم بازی می کنند.
رشیدی کوچی تاکید کرد: از لحاظ سودآوری، خودروسازی ایران جزو خودروسازان برتر دنیاست، ولی از لحاظ تنوع و کیفیت چزو آخرین‌ها هستیم.
پایان پیام/

برچسب ها: خودرو تصادفات رانندگی
ارسال نظر
آخرین اخبار