۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۵۳۰۸۹۳
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: آنچه در بررسی نرخ ناوگان عمومی در سال آینده مورد توجه قرار می‌گیرد از یک سو نرخ تورم و تاثیرش بر کرایه‌ها و از آن طرف هم توجه به معیشت خانواده‌هاست. باید یک اعتدالی در هزینه‌ها در نظر بگیریم.
کد خبر: ۳۵۷۳۴

شهرداری زودتر اصلاح کند!/کنترل ورود خودرو‌ها به محدوده ترافیک عملکرد لازم را ندارد/سفارش ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس برقی به خودروسازان داخلی

شهرداری

 نابسامانی وضعیت ترافیک به دلیل فروش طرح ترافیک نیست/۱۰۵ هزار خودرو طبق مصوبه شورای ترافیک تهران اجازه خرید مجوز دارند

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعیت چند موضوع شهری همانند طرح ترافیک در سال آینده، نرخ کرایه ناوگان عمومی در سال آینده و ورود خودرهای برقی پرداخت که مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: شرکت‌های پیمانکاری سطل زباله شهر تهران را غیررسمی اجاره می‌دهند!/نمره صفر مدیریت شهری در حوزه پسماند!

 نرخ ناوگان مترو و اتوبوس‌ها را به دلیل آنکه بر اساس بودجه شهرداری خواهد بود، تا حدی که امکان‌پذیر باشد افزایش می‌دهیم.

تشکری هاشمی گفت: متاسفانه بازنگری در طرح ترافیک صورت نگرفته است و تنها ما بحث زوج و فرد را در یک مقطعی داشتیم. به همین دلیل در برنامه ۴ ساله شهرداری تهران مصوب کردیم که شهرداری مطالعه‌ محدوده‌های ممنوعه ترافیکی را تهیه و طرح را به شورا ارائه کند. با توجه به اینکه این طرح باید در موضوعات زیست محیطی طراحی شود و در عین حال هم نباید به اقتصاد بازار و کسب و کار تاثیر منفی بگذارد، تا این لحظه طرح را هنوز به ما ارائه نکردند و همچنان منتظر هستیم. طبیعتاً زمانی که این طرح ارائه شود، کارشناسی دقیق صورت می‌گیرد، اگر طرح مورد تایید قرار بگیرد قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

شهرداری

بیشتر بخوانید: شهرداری از بزرگ کردن پایتخت دست برنمی‌دارد/زلزله بعدی تهران وحشتناک خواهد بود!

نرخ ناوگان عمومی در سال آینده

وی در مورد نرخ کرایه ناوگان عمومی در سال آینده اضافه کرد: تا آخر بهمن ماه شهرداری لوایح خودش در خصوص نرخ‌های کرایه ناوگان عمومی ارائه می‌کند تا در شورا بررسی‌ها انجام شود و نرخ‌های سال بعد را بتوانیم به تصویب برسانیم طبیعتا آنچه در این بررسی مورد توجه قرار می‌گیرد از یک سو نرخ تورم و تاثیرش بر کرایه‌ها و از آن طرف هم توجه به معیشت خانواده‌ها است. نرخ كرايه مترو و اتوبوس چون متعلق به شهرداري است با حداقل افزايش خواهد بود و تقريبا ١٠٪؜ مبلغ واقعي خواهد بود و نرخ کرایه تاكسي‌ها هم به دلیل آنکه يك طرف، مردم و طرف ديگر رانندگان تاكسي هستند كه خصوصي محسوب مي‌شوند، متناسب با نرخ تورم و با رعايت حال دوطرف تعيين خواهد شد.

لطف متن را اصلاح فرماييد

خریداری دو هزار دستگاه اتوبوس برقی خارجی

۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به خودروسازان داخلی سفارش داده شده همچنین شهردار تهران پیگیر است به موازات این موضوع دو هزار دستگاه اتوبوس برقی خارجی هم خریداری کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در مورد ورود خودروهای برقی گفت: شهرداری تهران و وزارت صمت تلاش‌های خوبی را انجام دادند تا بتوانیم هم اتوبوس برقی و هم تاکسی‌های برقی را به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم. در همین امروز رونمایی از تاکسی‌های برقی در سازمان تاکسیرانی تهران انجام شد و این موضوع در حال پیگیری است تا بتوانیم تاکسی‌های برقی را جایگزین تاکسی‌های بنزینی کنیم. ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به خودروسازان داخلی سفارش داده شده همچنین شهردار تهران پیگیری هستند که بتوانند به موازات این موضوع دو هزار دستگاه اتوبوس برقی خارجی هم خریداری کنند تا سهم ناوگان اتوبوسرانی تهران در موضوع آلودگی هوا به حداقل ممکن برسد.

شهرداری

فروش طرح ترافیک روزهایی که آلودگی هوا بالاست اتوماتیک ممنوع می‌شود

تشکری هاشمی در پایان به علت اجازه فروش طرح ترافیک با توجه به آلودگی هوا پرداخت و مطرح کرد: در شورای شهر تهران تصویب کردیم در روزهایی که آلودگی هوا بالا است و مدارس تعطیل می‌شوند، حتماً به صورت اتوماتیک فروش طرح ترافیک هم ممنوع شود. برخی افراد بنا به مشاغلی که دارند باید وارد محدوده طرح شوند همانند پزشکان و دستگاه‌های اداری که ساختمان اصلی‌شان در مراکز شهر است. بنا به این موضوع تعداد ورود خودروهای مجاز به طرح ترافیک تعریف شده است. طبق مصوبه شورای ترافیک تهران حدود ۱۰۵ هزار خودرو صرفاً اجازه خرید مجوز دارند. اما اینکه وضعیت نابسامان است به دلیل این نیست که طرح ترافیک فروخته می‌شود صرفا به این دلیل است که سیستم کنترل و نظارت بر ورود خودروها در محدوده طرح ترافیک به درستی عملکرد لازم را ندارد و به همین علت شاهد ورود خودروهای غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک هستیم. امیدوار هستیم این موضوع از سمت شهرداری زودتر اصلاح شود و کنترل‌های لازم صورت گیرد.

برچسب ها: ناوگان حمل و نقل عمومی جعفر تشکری هاشمی خودروی برقی شهرداری تهران مرکز کنترل ترافیک تهران خودروسازان داخلی محدوده طرح ترافیک تاکسی های برقی رونمایی
ارسال نظر
آخرین اخبار