۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
تعداد بازدید: ۲۰۴۱۵۶
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از طرفین فعالیت لازم را انجام می‌دهد، افزود: این قراردادها در شورای حل اختلاف معتبر است و قابل استناد بوده و تا امروز حدود ۶۰ هزار قرارداد با دریافت کد رهگیری ثبت شد و کاملا معتبر در نظام معاملات مسکن جاری است.
کد خبر: ۳۵۷۴۹

تنظیم رایگان  قراردادهای اجاره درسامانه خودنویس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،  مهرداد بذرپاش امروز چهارشنبه(۲۷ دی ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس در این وزارتخانه گفت: این سامانه مدت‌ها پیش شروع به کار کرده است و اخیرا به خودنویس تغییر نام داد که پیش از این به نام سامانه قراردادهای اجاره بود تا به صورت رایگان، موجر و مستاجر بتوانند قراردادهایی بین یکدیگر تنظیم کنند و شاهدان هم امضاء کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از طرفین فعالیت لازم را انجام می‌دهد، افزود: این قراردادها در شورای حل اختلاف معتبر است و قابل استناد بوده و تا امروز حدود ۶۰ هزار قرارداد با دریافت کد رهگیری ثبت شد و کاملا معتبر در نظام معاملات مسکن جاری است.

بذرپاش با بیان اینکه درباره این سامانه تبلیغات خاصی صورت نگرفته است، تصریح کرد: دلیل این موضوع رفع ایرادات احتمالی درباره این سامانه بود و امید است کاربرهای بیشتری به این سامانه بپیوندند تا اثر قابل قبولی در حوزه ساماندهی بازار ملک داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ هزار نفر از این سامانه استفاده کرده اند، تصریح کرد: همانطور که ذکر شد تعداد افرادی که اقدامات آنها در سامانه نهایی شده، حدود ۶۰ هزار قرارداد بود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ساماندهی بافت‌های فرسوده گفت: میزان قراردادهای ثبت شده در سامانه سازمان بازآفرینی شهری از ۲۱۰ هزار قرارداد عبور کرده است و روزانه رشد فزاینده‌ای در این حوزه وجود دارد.

وی اضافه کرد: ۶۰ هزار واحد از واحدهایی که در سامانه ثبت نام کردند، عملیات احداث و نوسازی در بافت فرسوده برای آنها به اتمام رسیده و رشد خوبی در این حوزه شاهد هستیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن‌های مهر به اتمام رسیده نیز گفت: این مسکن‌ها از عدد ۱۱۳ هزار واحد عبور کرده و همکاران ما در این وزارتخانه با وجود کمبود منابعی که برای اتمام آن وجود دارد، با تمام توان نسبت به تکمیل پروژه‌ها اهتمام دارند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم به این موضوع اشاره شد که ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به اتمام نرسیده از دولت‌های گذشته به این دولت به ارث رسیده بود. اما در این دولت، ۱۱۳ هزار مسکن مهر پس از اتمام آن تحویل متقاضیان شد و همه تلاش وزارتخانه به اتمام رساندن پروژه‌های باقیمانده است تا به متقاضیانی که بیش از ۱۰ سال منتظر دریافت مسکن هستند، تحویل داده شود.

۵۶ هزارهکتار زمین  برای مسکن ملی در بخش شهری تامین شده است

وزیر راه و شهرسازی یکی از موضوعات مهم در ساخت مسکن را تامین زمین عنوان کرد و گفت: ۵۶ هزارهکتار زمین تاکنون برای مسکن ملی در بخش شهری تامین شده و در بخش روستایی تا پایان امسال قول تامین ۵۰۰ هزار قطعه زمین داده شده که این موضوع در بنیاد مسکن در حال پیگیری است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود موضوع زمین در دست برخی از مافیا است، عنوان کرد: در این زمینه اطلاعی ندارم و اگر آنها را معرفی کنید حتما دست آنها را قطع خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه نوسازی ناوگان عمومی کشور است، اظهار داشت: اخیرا حدود ۳ هزار دستگاه کشنده وارد کشور شد که اتفاق بسیار خوبی در حوزه ناوگان تجاری بود.

همچنین با شرکت‌های مختلف خارجی برای واردات اتوبوس بین شهری مذاکرات خوبی انجام شده و تا سال آینده میزان قابل توجهی از این اتوبوس‌ها وارد کشور خواهند شد.

بذرپاش با بیان اینکه سازمان راهداری به همه شرکت‌ها داخلی سفارش تولید داده است، گفت: شرکت‌هایی مانند ایران خودرو و شرکت‌های خصوصی که در قالب CKD ( واحد کاملاً ساخته شده) و CBU (اگر به دلایلی هم‌چون بازار فروش محدود یا حتی تحریم، احداث خط تولید در کشور مقصد غیرممکن یا فاقد صرفه اقتصادی باشد، خودروهایی به روش CBU وارد می‌شوند که به‌دلیل تولید در سایت‌های اصلی شرکت مادر، بالاترین کیفیت و استانداردها را دارند. اما از طرف دیگر، وضع تعرفه‌های نسبتاً بالا برای واردات CBU از سوی دولت‌ها، باعث می‌شود تا خودروهای مذکور قیمت گران‌تری در مقایسه با هم‌قطاران مونتاژی خود داشته باشند)  فعالیت می کنند، از ظرفیت آنها برای واردات خودرو استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید ما واردات را این شرکت‌های خودروساز خصوصی است. چرا که شبکه خدمات پس از فروش تضمین شده‌ای ارائه می‌دهند.

/ایرنا.

برچسب ها: #مهرداد بذرپاش اجاره مسکن مستاجران #وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار