۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
تعداد بازدید: ۲۲۲۳۱۱
وزیر راه و شهرسازی از تدارک ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستا‌های سراسر کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: ۱۰۵ هزار مسکن مهر تا کنون تکمیل شده است و تعیین تکلیف مابقی آن در دستور کار است.
کد خبر: ۳۴۸۷۷

آیین نامه مشارکت در ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی به استان‌ها ابلاغ شد

 تلاش برای تدارک 500 هزار قطعه زمین در روستا‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهرداد بذرپاش در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن با حضور مدیران ملی و استانی و مسؤلین مرتبط که در استان‌های سراسر کشور در حوزه مسکن تصمیم‌گیری و ایفای نقش می‌کنند، گفت: امروز در خصوص تصمیمات اتخاذ شده و عملکرد‌ها در بخش‌های مختلف مسکن و ظرفیت‌هایی که در حوزه آماده سازی و کمک به پروژه نهضت ملی وزارت راه و شهرسازی را یاری می‌کند، بحث و تبادل نظر شد که کلیه پروژه‌ها در چندبخش مرور می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از طریق روش‌های مختلف تهاتر زمین سعی شد خلأ‌ها پوشش داده شود. همچنین تلاش می‌شود تعهدات مسکن مهر تعیین تکلیف شوند که در این راستا از تکمیل ۱۰۵ هزار واحد مسکونی عبور کردیم و سعی می‌شود آنان که درصد پیشرفت بالاتر دارند، هرچه سریع‌تر انجام شوند.

 بذرپاش با اشاره به پیگیری مصوبات شورای عالی مسکن و تعاملات مربوط به حوزه راه و شهرسازی درباره‌ی زمین‌های مناطق آزاد مثل جزایر کیش و قشم گفت: مناطق آزاد قوانین خاص دارند، اما قانون مادر، قانون جهش تولید مسکن است که همه جا جاری و ساری است.

وی با بیان ساخت شهرک‌ها و روستا‌هایی که در حریم شهر‌ها هستند، تصریح کرد: تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستا‌های سراسر کشور تدارک می‌بینیم و این خط تلاش جدید ماست.

 بذرپاش در خصوص تأمین مصالح ساختمانی و قیمت زمین توضیح داد: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، قیمت زمین تقریبا صفر شده است و هزینه ساخت مربوط به مصالح است که رییس جمهور نیز در این حوزه کاهش قیمت تمام شده را خواستار شدند.

وی تکمیل کرد: فولاد و سیمان بخش اعظم مصالح را تشکیل می‌دهند و هرروز تأخیر برای خروج این دو از بورس مایه خسران است و این موضوع کارشناسی شده است.

همچنین در حوزه قیمت تمام شده مسکن، عوارض شهرداری‌ها و بیمه نیز تا بخش قابل توجهی کاهش داده شد. از سوی دیگر قیمت عوارض و بیمه‌های ساخت نیز حداقلی است.

وزیر راه و شهرسازی در خاتمه یادآور شد: نهضت ملی مسکن یعنی مشارکت همه اجزای کشور که امیدواریم با همکاری همه سازمان‌ها و اجزای مختلف، به درستی به سرمنزل مقصود برسد.

/باشگاه خبرنگاران جوان.
برچسب ها: مسکن ملی پروژه نهضت ملی مسکن #مهرداد بذرپاش
ارسال نظر
آخرین اخبار