۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
تعداد بازدید: ۳۵۱۱۰۳
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت گفت: پیش‌ بینی می شود اجرای طرح‌های مربوط به اعتبار خرید با هدف کمک به معیشت مردم باشد و دولت نمایشگاه‌ها را دو‌ برابر کرده‌ است.
کد خبر: ۳۵۹۶۹

تمهیدات وزارت صنعت در حوزه تنظیم‌ بازار و تامین نیازهای شب‌ عید و ماه مبارک رمضان

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا شاه‌‌‌‌‌‌میرزایی با برحذر داشتن دستگاه‌های دولتی و عمومی از ورود به حیطه کاری واحدهای صنفی و دیگر فعالان بخش خصوصی، اعلام کرد: در جلسات دولت هر وقت دستگاه‌های دولتی قصد ورود به حوزه بخش‌خصوصی و به‌خصوص حوزه کاری اصناف را دارند، رئیس‌ جمهور غضب ناک می‌شود. چون به‌شدت با مداخله دستگاه‌های دولتی در این بخش مخالف است.

گاهی دستگاه‌های دولتی و برخی شهرداری‌‌‌‌‌‌ها با بر پا‌کردن نمایشگاه‌هایی مانند مد و لباس به حوزه‌‌‌‌‌‌ها ورود می‌کنند و به جاری تمرکز بر طراحی ، وارد حوزه فروش می شوند.

وزارت صنعت در حوزه تنظیم‌ بازار و تامین نیازهای شب‌ عید و ماه مبارک رمضان، تمهیدات لازم را اندیشیده و هیچ کمبودی در این بخش وجود ندارد. پیش‌ بینی می شود اجرای طرح‌های مربوط به اعتبار خرید با هدف کمک به معیشت مردم باشد و دولت نمایشگاه‌ها را دو‌ برابر کرده‌ است.

باید به هر شیوه‌‌‌‌‌‌ای که ممکن است اقتصاد را از وضعیت رکود خارج کرد و رشد نقدینگی کنترل و حتی به مرور صفر شود. همزمان با کنترل نقدینگی باید سرمایه‌ در گردش مورد‌ نیاز واحدها تامین شده و تحقق همزمان این دو نیاز، کار هنرمندانه‌‌‌‌‌‌ای است.

وزارت اقتصاد باید با کمک نظام تامین مالی، زمینه‌‌‌‌‌‌ای فراهم کند که هم مانع رشد نقدینگی و تامین منابع مالی برای سرمایه‌ در گردش واحدها و هم زمینه‌‌‌‌‌‌ای ایجاد کند که فرآیند تولید و توزیع تسهیل شود.

افزایش قدرت خرید مردم در این شرایط ضروری بوده و باید به شیوه‌‌‌‌‌‌ای دست یافت که مردم هم کسب درآمد و خرید داشته باشند و هم هزینه‌‌‌‌‌‌کرد آنها به‌‌‌‌‌‌ گونه‌‌‌‌‌‌ای مدیریت شود که تورم‌‌‌‌‌‌ زا نباشد. اجرای طرح‌هایی مانند خرید اعتباری عید تا عید، راهکار مهم در این بخش بوده و دستگاه‌های موثر در تنظیم‌ بازار مانند وزارت صنعت و کشاورزی باید توجه بیشتری داشته باشند.


 

برچسب ها: #وزارت صمت بازار ماه رمضان شب عید خرید کالا
ارسال نظر
آخرین اخبار