۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۱۵۶۰۴۸
روسیه رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را کسب کرد؛
سفیر روسیه در مورد توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین مسکو و تهران گفت که این توافق واقعاً یک سند اساسی و مهم است و ممکن است تعامل روسیه و ایران را برای سال‌ها و شاید دهه‌های آینده تعیین کند.
کد خبر: ۳۶۰۷۸

سفیر روسیه: شرکت‌های انرژی روسیه با موفقیت در بازار ایران فعالیت می‌کنند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سفیر روسیه گفت: این سند اساسی و مهمی است که می‌تواند تعامل روسیه و ایران را برای سال‌ها و شاید دهه‌های آینده تعیین کند.

الکسی ددوف سفیر روسیه در تهران روز سه‌شنبه گفت: روسیه در سال ۲۰۲۳ رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را به خود اختصاص داد و این نشان دهنده سطح واقعی روابط دو کشور است.

ددوف در بیانیه‌ای به اسپوتنیک گفت: شرکت‌های انرژی روسیه با موفقیت در بازار ایران فعالیت می‌کنند و روسیه در سال گذشته رتبه اول را در سرمایه‌گذاری خارجی در ایران کسب کرد.

وی افزود: این تنها نمونه‌ای از سطح واقعی روابط ماست.

ددوف در مورد توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین مسکو و تهران گفت که این توافق واقعاً یک سند اساسی و مهم است و ممکن است تعامل روسیه و ایران را برای سال‌ها و شاید دهه‌های آینده تعیین کند.

وی ادامه داد: صحبت از توافق دوجانبه جدید و مشارکت راهبردی همه جانبه بین دو کشور است.

ددوف افزود: "در حال حاضر کار برای نهایی کردن این سند در حال انجام است" و خاطرنشان کرد که اگرچه هنوز تعیین تاریخ‌های مشخص دشوار است، اما مسکو انتظار دارد "در آینده قابل پیش بینی" این توافق را امضا کند.

به گزارش ایبنا،در ابتدای نوامبر گذشته، روسیه و ایران در جریان نشست کمیته مشترک اقتصادی در چچن، سند همکاری راهبردی را برای توسعه روابط دوجانبه امضا کردند.

برچسب ها: روسیه سرمایه گذاری #اقتصاد انرژی انرژی
ارسال نظر
آخرین اخبار