۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
تعداد بازدید: ۱۷۲۶۹۹
یکی از ترکیبات موثر در پاکسازی بدن، عصاره کلرلا است که از نوع خاصی از جلبک سبز به نام کلرلا ولگاریس گرفته می‌ شود.
کد خبر: ۳۶۱۸۰

 

 آلودگی های محیطی و سبک زندگی نامناسب در کلان شهرها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، این روزها در کلان شهرها، با شلوغی و فعالیت کارخانه ها، مراکز صنعتی و در نتیجه آلودگی هوا مواجه هستیم. در کنار این موارد به دلیل افزایش سرعت زندگی، افراد سبک زندگی ناسالمی را پیش گرفته و تغذیه نامناسبی را نیز دریافت می کنند. استنشاق آلاینده های هوا و جذب مواد سمی از ریه ها و تجمع آن ها در بافت های بدن باعث آسیب های جبران ناپذیری مانند عوارض تنفسی، بیماری های کبدی و سرطان ها می شود، افزایش میزان آلاینده های هیدروکربنی، تجمع مواد سمی بیشتری در بدن در پی دارد که باید به نحوی آن ها را خنثی کرد یا از بدن خارج نمود. بخشی با اصلاح سبک زندگی و بخشی با مصرف مواد سالم و خارج کننده ی مواد سمی باید انجام شود. مصرف سبزیجات و میوه ها بخاطر دارا بودن مواد آنتی اکسیدان و ویتامین ها و نیز مصرف برخی موادی که ثابت شده است در خروج و پاکسازی این سموم از بدن مفید هستند توصیه می شود.

کدام ترکیبات به پاک سازی بدن کمک می کنند؟

اما چه ترکیباتی به پاک سازی بدن کمک می کنند و چگونه ؟

یکی از ترکیبات موثر در پاکسازی بدن، عصاره کلرلا است که از نوع خاصی از جلبک سبز به نام کلرلا ولگاریس گرفته می‌ شود. عصاره کلرلا حاوی مواد مغذی است که به عنوان یک مکمل، در دفع سموم از بدن موثر است. از آنجایی که کلرلا دیواره سلولی سختی دارد که بدن نمی تواند آن را هضم کند، باید آن را به صورت مکمل مصرف کرد تا از مزایای آن بهره مند شد. بخش نسبتا قابل توجهی از کلرلا، پروتئین است، به این معنی که حاوی اسید آمینه‌ های ضروری می ‌باشد. طبق بررسی‌ ها، کلرلا با اتصال به فلزات سنگین (کادمیوم و سرب) و سایر سموم به سم زدایی بدن به ویژه در افرادی که در معرض آلودگی ها (مانند آلودگی هوا و یا شغل هایی مانند کار در معدن) هستند، کمک می ‌کند. بر اساس این شواهد، به نظر می رسد که کلرلا می تواند به افزایش توانایی طبیعی بدن برای پاکسازی سموم کمک کند. همچنین کلرلا ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را با افزایش فعالیت بخش ‌های مختلف سیستم ایمنی تقویت کند. آنتی اکسیدان‌ های موجود در کلرلا ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشند، که احتمالاً می توانند برخی از بیماری های تنفسی را بهبود بخشند.

ترکیب دیگری که به پاکسازی بدن کمک می کند، عصاره ی طبیعی Allium ursinum است که به آن سیر وحشی یا والک گفته می شود. این عصاره با داشتن آنتی اکسیدان‌ هایی به محافظت از سلول ‌ها در برابر آسیب ‌های ناشی از رادیکال ‌های آزاد کمک می ‌کند. هم چنین با دارا بودن ماده ای به نام آلیسین ، سمیت سرب و علائم مرتبط با آن را کاهش می دهد.

برچسب ها: سیستم ایمنی بدن آلودگی هوا بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار