۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۲۱۰۷۲۷
جلسه اضطراری کمیته ملی آلودگی هوا با مشارکت نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها‌ی ذیربط در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۳۷

راه‌اندازی ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا در سطح کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمداسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در نشست اضطراری کمیته ملی آلودگی هوا بر ضرورت و اهمیت نحوه صحیح اطلاع رسانی و مراقبت از سلامت مردم مخصوصا افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید و اظهار کرد: رسانه‌های جمعی باید اطلاع رسانی به مردم در زمینه پیامد‌های آلودگی هوا بر سلامت و روش‌های خودمراقبتی برای کاهش این عوارض را در اولویت قرار دهند.

دکتر مطلق خارج نکردن خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده و اسقاطی از سیستم حمل و نقل و همچنین عدم استفاده از تجهیزات مناسب کنترل آلودگی هوا برای صنایع را از جمله دلایل اصلی آلودگی هوا عنوان کرد.

 رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی همچنین گفت: در حال حاضر ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا تحت نظر وزارت بهداشت در سطح کشور راه اندازی شده است.

دکتر مطلق تاکید کرد: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در جلسات مستمر، وضعیت اجرای قانون هوای پاک و اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی باید انجام دهند را بطور جدی پیگیری می‌کند.

وی در پایان به مردم به خصوص بیماران قلبی و عروقی توصیه کرد که در مواقع آلودگی هوا حتی الامکان رفت و آمد‌های غیرضرور نداشته باشند و در صورت ضرورت حتما از ماسک استفاده نمایند./ باشگاه خبرنگاران جوان

 
برچسب ها: آلودگی هوا وزارت بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار