۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
تعداد بازدید: ۱۶۲۵۷۰
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا به امروز ۲۰۰ همت آورده متقاضیان  برای پروژه های نهضت ملی مسکن  بوده است اما آورده  بانک ها تنها ۱۰۰ همت بوده که این آمارها نشان دهنده همکاری کم رنگ بانک هاست.
کد خبر: ۳۶۲۳۴

کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده ساخت با شرایط خاص امکان پذیر خواهد بود 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت از طریق تخصیص اراضی رایگان و همچنین ارائه مصالح ساختمانی و صنعتی سازی قیمت تمام شده ساخت مسکن را  طی دو سال گذشته کاهش داده است.

 به گفته به گفته وی دولت سعی می کند زمینه را برای بهبود وضعیت ساخت و ساز پروژه های نهضت ملی مسکن فراهم کند اما این اقدام منوط به همکاری تمامی دستگاه ها از جمله بانک هاست که بتوانند تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی را به موقع پرداخت کنند.

او اظهار کرد: تا به امروز ۲۰۰ همت آورده متقاضیان  برای پروژه های نهضت ملی مسکن  بوده است اما آورده  بانک ها تنها ۱۰۰ همت بوده که این آمارها نشان دهنده همکاری کم رنگ بانک هاست.

او گفت: در صورتی که دولت و بانک مرکزی بتواند زمینه را برای افزایش سرمایه بانک ها فراهم کند و اعتبار بانک های متخلف کاهش یابد زمینه برای رونق بیشتر و کاهش تا ۲۰ درصد قیمت و مدت زمان تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود.

در حالی که دولت در تلاش است که بتواند ظرف مدت ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را بسازد  برنامه ریزی ها برای کاهش قیمت تمام شده ساخت این واحدها در دستور کار قرار گرفته است. 

برچسب ها: ساخت مسکن تولید مسکن #وزارت راه و شهرسازی #مسکن ملی
ارسال نظر
آخرین اخبار