۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
تعداد بازدید: ۴۵۵۹۷۰
نشست هیات نمایندگان اتاق تهران روز ۲۲ اسفندآغاز و در ادامه اعضای اتاق به بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان کردند که در آخر با ۴۷ رای موافق از ۴۸ عضو حاضر بودجه ۱۴۰۳ اتاق بازرگانی تهران تصویب شد.
کد خبر: ۳۶۳۹۲

آغاز نشست هيات نمايندگان اتاق تهران

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سيزدهمين نشست هيات نمايندگان اتاق تهران، روز سه‌شنبه 22 اسفند ماه از ساعت ۷:۰۰ صبح در محل سالن كنفرانس برگزار شد.

دکتر نجفی عرب ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو از انتخابات و تشکیل هیئت رئیسه تشکر کرد و افزود: پیش بینی می‌کنیم در سال جدید چالش‌های زیادی را پیش رو خواهیم داشت.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: ما در اتاق با همکاران دولتی و خصوصی های دولت سه مدل همکاری داشتیم. تعدادی از همکاران همیشه در جلسه حاضر بودند ، برخی از همکاران بصورت ویژه با اتاق همکاری داشتند و برخی دیگر در جلسات صبحانه کاری داشتیم و از همکاری آن‌ها استفاده کردیم.

نجفی عرب افزود: در حوزه حکمرانی اتاق برای اولین بار با هدف شفافیت بیشتر دفتر حسابرسی و کنیه حسابرسی ایجاد و برنامه‌های راهبردی اتاق با توجه به شرایط و مناسبات بین‌المللی تعیین شد.

وی ادامه داد: اولین بار است بودجه ریزی عملیاتی بر مبنای برنامه های راهبردی انجام می‌شود و اصلاح حقوق و دستمزد پرسنل و بهبود نظام رفاهیات در شش ماهه دوم انجام و از رفاهیات از ابتدای سال محاسبه شد.

نجفی تصریح کرد: در حوزه اجرایی بیمارستان بازرگانان را مستقل و از بودجه جدا کردیم.ساختمان اتاق در خیابان مطهری نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

تغییر رویکرد اتاق در بودجه بندی | ۳۷ درصد از بودجه اتاق صرف توسعه و توانبخشی فعالین می‌شود گفت

منتخب اعضای اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر تغییر رویکرد اتاق با حاکمیت افزود: با اعتماد سازی های انجام شده سعی کردیم بتوانیم در جهت تصمیم گیری های تاثیرگذار باشیم و این دوره توانستیم با بیت رهبری همکاری خود را افزایش بدهیم و مقام معظم رهبری برای شعار سال از اتاق پیشنهاداتی را خواستار بودند که ما هم ارائه دادیم و اعلام می‌کنم به پیشنهاد برتر از بین شعارهای اعضای اتاق جایزه ای را تقدیم خواهیم کرد.

وی افزود: همکاری های خوبی با سازمان استاندارد و اداره مالیات داریم و امروز آخرین جلسه شورای گفتگو را خواهیم داشت که در این جلسات توانستیم چند موضوع را به سرانجام برسانیم و آن‌ها را حل کنیم.

نجفی درباره بودجه اتاق بیان کرد: تغییرات بنیادی در بودجه ریزی اتاق انجام شده و عزم جدی در تغییر ریل انعکاس بودجه داشتیم.

بودجه جاری را از توسعه جدا کردیم و ۳۷ درصد از بودجه صرف توسعه و توانبخشی فعالین و تشکل‌های نوپا خواهیم کرد.

برای اولین بار منابع مصرف بودجه چهار در هزار را کامل مشخص کردیم تا بتوانیم با توسعه و توانمند کردن در سیاست‌ها تاثیر گذار باشیم.

برای اولین بار اقداماتی را برای افزایش درآمد پایدار و استقلال بیشتر اتاق انجام داده‌ایم که پیش بینی می‌کنیم ۴۰ هزار میلیارد ریال باشد.

در ادامه اعضای اتاق به بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان کردند که در آخر با ۴۷ رای موافق از ۴۸ عضو حاضر بودجه ۱۴۰۳ اتاق بازرگانی تهران تصویب شد.

برچسب ها: اتاق بازرگانی تهران اصناف اقتصاد #اقتصاد ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار