۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
تعداد بازدید: ۵۳۰۸۸۹
خداوردی در گفتگو با خطوط پاسخ داد:
خداوردی، پژوهشگر دینی گفت: درست است که به حضرت علی (ع) نمی‌رسیم، اما هر چه قدر به ساحت مقدس و نور ایشان نزدیک شویم، قطعا وجود مقدس حضرت را درک می‌کنیم و به مقام و منزلت ایشان پی می‌بریم و خودمان را در صف دوستان ایشان قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۳۶۴۹۴

منظور از صراط مستقیم وجود مقدس حضرت علی(ع)/ چگونه خودمان را در صف دوستان ایشان قرار دهیم؟

ترک کدام صفات ما را به امیرالمومنین نزدیک‌تر می‌کند؟/ بدانید که این راه بیراهه نیست!

مجید خداوردی، پژوهشگر دینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) مطرح کرد: ما به وجود مقدسی از حضرت علی(ع) در شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم متوسل می‌شویم. درست است که به حضرت علی(ع) نمی‌رسیم، اما هر چه قدر به ساحت مقدس و نور ایشان نزدیک شویم، قطعا وجود مقدس حضرت را درک می کنیم و به مقام و منزلت ایشان پی می‌بریم و خودمان را در صف دوستان ایشان قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: آیا شب‌های قدر تمامی گناهان بخشیده می‌شود؟

خداوردی گفت: در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، قنبر غلام حضرت علی در جوار ایشان نشسته بود و در آن لحظه‌ای که شهادت حضرت نزدیک بود، امیرالمومنین(ع) به قنبر فرمودند: "تو پس از من برو و از من برائت بجو، بگو من غلام این خانه بودم تا کسی تو را اذیت نکند" قنبر نگاه به حضرت کرد و گفت: آقا هر بلایی سر من دراورند دست از حمایت و اولاد علی برنمی‌دارم. امیرالمومنین فرمودند قنبر من از تو راضی ام، خدا هم از تو راضی باشد و لبخند زدند.

بیشتر بخوانید: حرف عامیانه است که می‌گویند ما هیچ‌موقع حضرت علی یا حضرت فاطمه نمی‌شویم؛ درست هم می‌گویند!

ترک کدام صفات ما را به حضرت علی(ع) نزدیک‌تر می‌کند؟

منظور از صراط مستقیم وجود مقدس حضرت علی(ع)/ چگونه خودمان را در صف دوستان ایشان قرار دهیم؟

در اخلاق، رفتار و کردار، هیچ انسان عاقلی دروغ گفتن، غیبت کردن و سخن چینی را نمی پسندد. باید بتوانیم به حرمت وجود مقدس امیرالمومنین این صفات زشت را ترک کنیم و بدانیم و باور کنیم ترک این موارد ما را به حجت خدا نزدیک‌تر می‌کند.

وی افزود: ما انسان‌ها کاری کنیم هر عملی که انجام می‌دهیم رضایت حجت خدا امیرالمومنین و رضایت ولی عصر را دنبال کنیم، در اخلاق، رفتار و کردار، هیچ انسان عاقلی دروغ گفتن، غیبت کردن و سخن چینی را نمی پسندد. باید بتوانیم به حرمت وجود مقدس امیرالمومنین این صفات زشت را ترک کنیم و بدانیم و باور کنیم ترک این موارد ما را به حجت خدا نزدیک‌تر می‌کند.

این پژوهشگر دینی به یکی از خصوصیات حضرت علی(ع) اشاره و مطرح کردند: یکی از خصوصیات امیرالمومنین همنشینی با فقرا بود، ایشان با اینکه شیر میدان نبرد بودند، اما در دل تاریکی شب در خانه را فقرا می زدند و فقرا و مساکین بی خبر نبودند. متاسفانه ما انسان‌ها یک وقت‌هایی فقرا را فراموش می‌کنیم، که این موضوع اصلا درست نیست.

منظور از صراط مستقیم وجود مقدس حضرت علی(ع)

خداوردی در پایان گفت: صراط مستقیمی که حداقل روزی ده بار از خدای متعال درخواست می‌کنیم، منظور وجود مقدس امیرالمومنین است، ما باید به این صراط مستقیم نزدیک شویم و خودمان را به در خانه امیرالمومنین برسانیم، بدانید که این راه بیراهه نیست.

 

برچسب ها: حضرت علی شب قدر شهادت مجید خداوردی
ارسال نظر
آخرین اخبار