۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
تعداد بازدید: ۵۳۳۰۶۴
خداوردی در گفتگو با خطوط پاسخ داد:
خداوردی، پژوهشگر دینی گفت: از اسم شب قدر مشخص است که باید قدر و منزلت این شب‌ها را بدانیم و بدانیم که در این سه شب چه اتفاقات خوبی می‌خواهد برای ما رقم بخورد و در جریان باشیم که ارزش و مقام این شب‌ها از هزار ماه بالاتر است.
کد خبر: ۳۶۴۸۹

شب‌های قدر یکی از پراهمیت‌ترین شب‌های طول سال/ آیا تمامی گناهان بخشیده می‌شود؟

رقم خوردن سرنوشت انسان در شب‌های قدر/ درست نیست تمام سال گناه کنیم و شب قدر درخواست بخشش کنیم!

مجید خداوردی، پژوهشگر دینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت شب‌های قدر، مطرح کرد: شب‌های قدر یکی از پراهمیت‌ترین شب‌های طول سال است. از اسم آن مشخص است که باید قدر و منزلت این شب‌ها را بدانیم و بدانیم که در این سه شب چه اتفاقات خوبی می‌خواهد برای ما رقم بخورد و در جریان باشیم که این شب‌ها از هزار ماه بالاتر است.

بیشتر بخوانید: حرف عامیانه است که می‌گویند ما هیچ‌موقع حضرت علی یا حضرت فاطمه نمی‌شویم؛ درست هم می‌گویند!

شب‌های قدر یکی از پراهمیت‌ترین شب‌های طول سال/ آیا تمامی گناهان بخشیده می‌شود؟

شب قدر شب اشک ریختن، دعا کردن و ناله کردن در خانه خدا است و اینکه گناهان بخشیده می‌شود یا خیر قطعا همینطور است و گناهان بخشیده می‌شود اما به این معنی نیست که تمام سال گناه کنیم و شب قدر درخواست بخشش کنیم، گناهانی که انسان سهوا و غفلتا انجام داده، بخشیده می‌شود و گناهکارانی که با خدا دشمنی می‌کنند قطعا باید در نوع رفتار و کردارشان تامل کنند.

خداوردی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب ماه مبارک رمضان شب‌های قدر است، در این ایام سرنوشت انسان در طول سال‌های عمرش رقم می‌خورد. باید متوجه باشیم که در این شب‌ها است خداوند درهای خیر، رحمت و برکت را برای امت پیغمبر اکرم باز می‌کند و پیغمبر اکرم فرمودند: شب‌های ماه مبارک رمضان بهترین شب‌ها، روزها و بهترین ساعات است و این را هم بدانیم که باز بهترین شب، روز و ساعات این ایام شب‌های قدر است.

بیشتر بخوانید: مسئولین اگر بخواهند «یا علی» بگویند باید با علی باشند

 وی افزود: نفس دعا کردن و خواسته از خدا بسیار مهم است چه در شب‌های قدر چه در تمام سال. این را باید بدانیم دعا کردن، اشک ریختن و مناجات کردن همانند بچه نوزادی است که تازه متولد شده که هر درد و خواسته‌ای دارد با اشک آن را ابراز می‌کند و این مادر است که متوجه او می‌شود.

تمامی گناهان در شب قدر بخشیده می‌شود؟

این پژوهشگر دینی ادامه داد: شب قدر شب اشک ریختن، دعا کردن و ناله کردن در خانه خدا است و اینکه گناهان بخشیده می‌شود یا خیر قطعا همینطور است و گناهان بخشیده می‌شود اما به این معنی نیست که تمام سال گناه کنیم و شب قدر درخواست بخشش کنیم، گناهانی که انسان سهوا و غفلتا انجام داده، بخشیده می‌شود و گناهکارانی که با خدا دشمنی می‌کنند قطعا باید در نوع رفتار و کردارشان تامل کنند. ما انسان‌ها شب قدر از خدا درخواست می‌کنیم که گناهان ما را ببخش به شرط آن که دیگر به دنبال تکرار کردن آن‌ها نباشیم. باید بدانیم که خداوند توبه کنندگان را بسیار دوست دارد.

برچسب ها: شب قدر بخشش دعا مجید خداوردی ماه مبارک رمضان
ارسال نظر
آخرین اخبار